Thor - god of thunderrrrrrrr

Igår var en lite velig dag. Cecilie bev sjuk så bio med henne gick inte. Resten av människorna här som man försökte få kontakt med svarade inte i telefonerna sina! Trodde ett tag att det var min mobil som slutligen fått sina sista dödsryckningar och höll på att lägga av men nej. Icke.

Tog en tur till Soho för att spana efter kändisar och prova kläder. Provade kläder men köpte inget. Ågrar mig nu. Orkade inte ens köa på H&M för att prova kläderna där, så fruktansvärt sjukt lång kö!

Fick lust att på på bio trots brist på sällskap så tog t-banan från Soho till Times Square och såg att Thor skulle gå kl. 6 i 3D!! Köpte en biljett, OUCH $19!!!, och gick sedan till Pinkberry för att fixa film-snack. Med min yogurt inköpt inser jag att.. det lär man ju inte få ta med sig in. Slevar i mig allt så fort att jag nästan inte hinner njuta och kutar in på AMC! Får ett par flashiga 3D-glasögon och blir placerad i en FET kö som ledde in till biosalongen.

Tur att man gick ensammen kan jag ju säga, så mycket folk överallt och inte två fria säten brevid varandra!!
Filmen var iallafall kung! Sure, de kan ju inte uttala nått rätt, Mjölner som är Tor's hammare fick heta mulmul eller nått sånt och Asgård hette Asgaoouuuwrd. Felfel. Sen att gudarna fått andra namn på Engelska också.
Tor fick heta Thor, Loke fick heta Loki, Oden hette Odin o.s.v. Fel.

Satt och småskrattade mig genom filmen, den hade klart inslag som var menade att vara komiska, och gick ut från bion med ett leende på läpparna.
Fick tag på Jenni efter 8 och garvade ihjäl mig åt hennes ring. Inte så att den inte var fin men den satt fast på hennes finger. Helt fast! "I've tried vaseline, butter, oil, putting my finger in cold water" haaaa. Kul!

Vi köpte oss varsin Chai Tea Latte på Starbucks (jag tänker och säger alltid fel, heter INTE Thai Chi Latte..) och satte oss i Bryant Park ett par timmar, pratade och tog kort på Empire State Building som kvällen till ära var gulglå! Kan tillägga att Bryant Park lätt har fräschaste publika toaletterna! Var som att gå på toa på nått lyxhotell!

Käkade lite mat runt 11 på nått sjaskigt ställe där ett gäng mörkhyade, läskiga typer såg ut som om de skulle dra fram pikkadollerna från byxlinningen vilken sekund som helst! Ok mat men var lite smårätt över en kula i bakhuvet där ett tag.

Förresten, ni som sett filmen Arthur, lyssna här! I scenen där Arthur och bruden har en date på Grand Central så visar bruden honom the Whispering Gallery, ett valv där, när man står i ett hörn och viskar så hör personen i motsatta hörnet vad man viskar som om det viskades i örat på en. Det är på riktiiigt! Jag och Jenni testade det igår, skitläskigt och superläckert! 
Funkar väl bäst när det är rätt så folktomt och nog fasen var det dött efter 11 på kvällen. Hamnar ni på Grand Central så testa, läcker var det!

Kom hem till Queens strax efter 12 och som rätt så gott.

Idag, Söndag, är planen att fara med Victoria och Jenni till Cony Island! Victoria jobbar till 2:30 så får vänta tills dess men vafasen, fick ju tid att skriva ett blogginlägg så det gör inget!


Thor billboard på Times Square


Bryant Park med Empire State Building i blågult!


Whispering Gallery på Grand Central

Now sod off ya looney lot! ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

JAG VILL OCKSÅ BO I NEW YOOOOOORK!!!!!!! Mina drömmars stad. Kommer nog inte klara av att läsa din blogg mer när du lägger upp så mycket bilder. (Även om jag gillar den väldigt mycket, speciellt att du är musikintresserad, även om du dissade We The Kings på Bamboozle=INTEOKEJ) Det där var en lång parentes. (Och en sjukt random kommentar från en sjukt random tjej) MEEEEEN, whatever. Låter som du hade en trevlig kväll! :) (för att få med något normalt i den här kommentaren) (ja, jag gillar parenteser)

2011-05-10 @ 20:18:45
URL: http://wellbeadream.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0