We survived the rapture. Thank.. fuck?

Sååå segt! Men så blir det, har gjort annat än att blogga i helgen!

I Fredags jobbade jag såklart. Träffade Victoria på Union Square runt 9 och sen höll vi oss i det området till.. 1? 2? Blev ett tag iallafall. Fick se världens mest störda gatu-underhållare och en eventuell kidnappning av en liten pojke vars mamma stod och skrek åt en kvinna som såg ut som en rysk prostituerad. Sådeså.

Hade även en intensiv jakt efter toaletter. Gick fan in på alla affärer som fanns innan vi fick köpa nått på Dunkin för att få kissa. Hallå. Hade inte ens toapapper! Varnar därför för Dunkins som låt.. nånstans vid Union Square. Inte toapapper. Akta er.


"Prayer don't work"                             "Poppycock"



Lördag förmiddag spenderade jag på Queens Center Mall i jakt på festkläder och skor! Gick inge vidare men kom hem med en (svart hosthost) tunika och inga skor.
Runt 7 är jag på Times Square uppklädd till tänderna (as iiif!) och möter upp med Ida, Victoria och Jenni för att sedan köpa asgoa mackor på nått litet hak och ta med dem upp till Victoria's värdfamiljs lägenhet och äta dem!
Alkohol, skratt, en djävulsk utsikt och fåniga bilder sen tar vi en taxi till typ.. Soho? Vete fasen vart stället låg.
Tanken var att vi skulle in på klubben Greenhouse med hjälp av en promotor som jag hade kontakt med!

Vi står ute i över 2 timmar, promotor stannar inne i klubben istället för att hjälpa oss komma in, vi byter kö, vi hoppar fram och tillbaka och ja.. När vi väl är på väg genom dörren (typ) så blir jag och Ida nekade inträde och Jenni och Victoria får komma in. Alla är 90'or liksom hallååå! Promotorn's tips "switch ID's". Jomenvisst. Lär ju lätt funka.

De gick på toa och kom ut igen, sen drog vi. Värdelös promotor. Blä.

Fancy pansy                              Utsikt från 'förfesten'


Festgänget no.1
(självklart är jag ensamm brunett...)


Söndag sov jag länge fast jag inte skulle. Jag och Cecilie hade planerat att promenera över Brooklyn Bridge och utforska själva Brooklyn lite mer. När man kommer hem 4:30 på morgonen kan man dock inte vakna vid 10. Fysiskt omöjligt! Blev istället lunch/middag på Wildwood, så jääkla gott! Köpte half rack Sticky Ribs och ååh.. ÅÅH. Var skitmycke mat så drog med mig en doggy bag hem! Här är det ju självklart att man tar med det man inte åt upp. Duh.

Var in på Barnes & Nobles i jakt på Nikki Sixx nya bok, This Is Gonna Hurt, men kom ut med en grafisk novell istället. Heh. Typ en serietidning. Umbrella Academy: Dallas - den ni!


Ribs och french fries. Perfekt!!

Det var väl min helg right there.

Kommentarer
Postat av: Ida

Kanske blir en kaffe ändå! Åker till USA 20 juni :D

2011-05-24 @ 12:21:17
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0