Four words to choke upon (look at me now)

Rubrik är en låt av Bullet For My Valentine - återupplever mina tonår genom att lyssna lite på dem igen. Min cykelmusik när jag var 15 och cyklade fram & tillbaka till stallet varje dag!

Catching up, Måndag!!

Måndag var en jävligt fin, om lite kall, höstdag. Jag och Maria hade vår sista Starbucks frukost. Ouch.
Men ja, käkade go frulle på Starbucks och drog vidare till Central Park för att fota in hösten. Snön hade dock dragit ner en massa grenar från träden och ett antal passager var avspärrade. Vi promenerade runt ett tag, fotade, råkade fota ett par svenskar som skrattade med oss.

Tog lunch på en liten restaurang, burgare blev det - inte helt fel, innan Maria skulle hem och jobba sista timmarna i hennes USA vistelse. Blev ett kramigt hejdå och det var helt klart lessammet att hoppa på crosstown bussen för att åka över till East Side och vänta på att J's skolas Halloween parad skulle börja.

Såg sötaste lilla paraden men varenda unge utklädd och glad och giddy! Min värdmamma skulle dit och kolla också, men hon kom 10 minuter för sent och missade allt. Surt för henne.
Åkte hem med J och förberedde mig för en pers. Trick or Treating. Skulle gå in på alla affärerna längst shoppinggatan i Forest Hills, Austin St, och köra trick or treat med lillpojken som var utklädd till ett T - första bokstaven i hans skolas namn - och tro på fan om jag inte fick förklara hans kostym inne på varje affär..

Jag körde med mina vampyrtänder och fick mer komplimanger för dem än han fick för sin kostym.. Eh.. Sorry? Men han fick typ 10000kg godis och jag ingenting så det blev väl jämnt där..

Kom hem & ställde iordning en stor skål med godis till andra trick or treatare och J satt vid dörren helberedd på att ta emot alla små häcor och trollkarlar!

"You wanna play a game while we're waiting?"
"Uh.. No. I wanna sit here and wait for them!"
"..Okay."


Delar av paraden, min unge syns INTE.


Sämsta                                                                     Bästa



Så vare med det. Visst ja, slutade vid 6 för att dra och se Evanescence, men det skrev jag ju innan ;)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0