Once Upon A December..

..från tecknade filmen Anastasia är fan en av mina favoritlåtar när det kommer till filmmusik. Den fastnade tidigt när man satt och lyssnade på bandspelaren och kollade i vänd-blad-när-du-hör-dethär-ljudet-*PLIIIIIING-boken. Ah..

Men nu tänkte jag ta och skriva om Fredagen litegranna. Jobbade till 3 och tog sedan t-banan till Manhattan för att träffa Cecilie utanför The Met! Alltså, Museum of Modern Art!

Käkade en glass innan vi gick in och jag fick dagens skratt - killen som beställde innan oss tog emot sin glasskon med handen PÅ glassen istället för struten och lämnade sedan $10 till gubben i glassbilen som dricks. Skön kille!

Kom in på Met med stora ögon, entréhallen var enorm och det luktade redan som om att man skulle gå vilse och på samma gång säga "åååååh kollaaa på dendäääääära" hela tiden. Vilket också hände. 

Vi promenerade runt bland grekiska statyer, smycken från medeltiden, urnor från antika Grekland och sånt. Jag fick rysningar av allt och ville läsa på atta skyltar och ta reda på mer! Kan tillägga att jag ville bli arkeolog när jag var yngre. Något som inte höll alls, men jag är fortfarande lika faschinerad av gamla saker och kan fastna i dokumentärer om allt möjligt. Wikipedia och jag är bra kompisar också. Heh.

Vi fortsätte med att leta reda på takterassen, den egentliga orsaken till varför Cecilie ville på the Met, och vi blev bjudna på en helskön vy! Ingången till the Met ligger på 82'ndra på 5'te Avenyn - a.k.a Museum Mile - och är placerat helt i Central Park! Från taket såg man ner på träden i Parken och hade en jäkla utsikt över byggnaderna som omringar parken och aaah. Vackert! Hjälpte ju en hel del att solen sken på en klarblå himmel.

Fortsatte in i museét och jag pressade på att gå igenom "Art of the 20'th Century" - alltså kost från 1900-talet! Fick se äkta Dali-målningar, ett par Picasso och sånt. Blev lite skakis. Cecilie hade iiingen aning om vilka de var och kände IIINTE igen målningarna. Tappade hakan ett tag..

Tog oss ut efter ett par timmar, tog t-banan till Bryant Park och köpte käk på Chipotle som vi gluffsade i oss i Bryant Park. Duh. Vet inte varför jag låter mig bli övertygat att äta på Chipotle varje gång, gillar det fortfarande inte riktig!

Spenderade kvällen hemma med gitarren och var rätt så hes dagen efter. Heh..

J'ai quelques photos pour vous ici aussi!


En jääävla fet säng!!                                            Medeltidssaker från Europa


Takterass


I ♥ New York


On top of Central Park, baby


Picasso biatches


Salvador Dali



Lördag ja.. Kan dra med det - hände inte så mycket. Gick till frisören och klippte bort en massa überslitet hår, träffade Cecilie en snabbis och gick hem och färgade håret. Mycket party där men nu ser håret inte ut som en död buske längre. Tror inte jag kom ihåg att äta middag.. Minns inte riktigt.. Hum..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0