Are you ready to live your life, are you healed enough?

Rubrik från The Almost låt Monster

Aldrig har jag sovit på något så oskönt! Golv är skönare att sova på än denna soffa. En del är lägre så oavsett hur man ligger så kommer halva kroppen ligga 5cm lägre och det är fan så oskönt!
Dessutom lever det om en massa i vardagsrummet eftersom kylen (jao, vi har en sån där också) är högljudd som fan, och sen blinkar alla lampor på tv'n och sen så går det inte att dra för fönstren. OCH så knarrar golvet på våningen ovanför så man blir galen!

Jag, som inte jobbade, var vaken vid 6 ändå när de andra klev upp just på grund av de gnekiga golven! Att man sedan försökte sova efter att de åkt vid 7 var svårt också eftersom solen lyckades skina in genom fönstren och RAKT på mitt face.  Den som gillar sånt måste fan vara masochist. Vidrigt.

Skulle ju käka lunch med Cecilie på Austin Street så tog med mig ny au-pairen för att visa vägen dit och lämnade henne sedan för egen maskin med hennes (MIN MIN) telefon och käkade med Cecilie.

Mint's Thai Kitchen åt vi på, de hade lunchspecial med förrätt och varmrätt för $7. Sjukt billigt och riktigt gott! Tanken var sedan att vi skulle gå och fika på Martha's men vi var lite mätta så tog en tur längst Austin St. för att kolla efter sånt som vi kanske eventuellt behövde. Jag köpte en flytande eyeliner från Kat von D's kollektion på Sephora och Cecilie köpte lite smågrejer.

SEN blev det Martha's! Beställde in en kaffe och en bit Oreo Cheesecake. Blir fan aldrig trött på den, så gott ju! Och dääär tog vi farväl också. Eventuellt för evigt, kanske ses på Måndag också, haha!

Så jag promenerade hem när hon gick för att hämta sitt värdbarn från förskolan. Väl hemma vete fasen vad jag höll på med men tiden gick iallafall. Visst ja, hade en lååååång Skype-date med Karin och Anna som var trötta hemma i Sverige. Hoho.

Nu sitter vi tre pers framför tv'n med varsin laptop. För vi är extremt sociala här. Och jag anser att detta blogginlägg är intressantare än episoden av Family Guy som är kvällens bakgrundsbrus.


Finväder på Austin St. och NYPD                             Oreo Cheesecake och go'kaffe!
(bilderna tagna med nya mobilen, höhö)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0