Filminspelning och jag var från London..

Funderade ju på att dra ut och fota på Manhattan idag och det gjorde jag också.
Tog tåget till Grand Central Station och hade planer på att fota där lite. Det gjorde jag och samtidigt så sprang jag på en filminspelning!! Min första! 
Kameror, clip-boards, röda koner och folk som dirigerade förvirrade åskådare överallt!
Gick upp på en trapp med utsikt över hela spektaklet och fotade lite.

För att sammanfatta tagningen de höll på med:
En man står mitt i rummet och läser en tidning. Plötsligt slänger han ner tidningen, kastar av sig sin trenchcoat och börjar dansa med stora, ryckiga rörelser! Hans mobil ringer, han tvärstannar och kollar sig runt, inser att folk stirrar, tar tag i skärpet till trenchcoaten som ligger på golvet och släpar iväg med den. CUT!

Hahaha, helfestligt faktiskt! Var ingen musik på som snubben kunde dansa till och snubbarna bakom kameran skrek "more to the left, jump higher, grab your phone" tills de var nöjda. 

Vandrade vidare och spenderade ett par minuter på att leta reda på en toa. Nästan omöjligt ju! Tog nått specialtåg till Time Square och fotade lite där. Letade reda på St. James Theatre där American Idiot the Musical spelas! Tog ett par bilder och trodde nästan att jag skulle få syn på Billie Joe när en stor, fet bil med svarttonade rutor stannade utanför teatern. Ingen Billie Joe men ett par hyfsade bilder blev det. 

Hoppade på metron från Time Square och åkte ner till Bryant Park efter det. Sen gick jag vilse. Jag är tydligen beroende av kartor! Tänkte gå till Penn Station men när jag frågade ett par gubbar vart det låg så visade det sig att jag gått åt helt fel håll. Dock var de själva påväg till Penn så jag fick hänka på! Trevliga gubbar som jobbade som börsmäklare eller va de sa. Lyckades få i dem att jag var från England och de gick på det! Min Brittiska accent äger phett!!

Väl vid Penn så letade jag reda på lunchstället jag och Cecilie käkade på för nån helg sedan och fick i mig lite mat. Yum igen! Blev lite för mätt nästan.. Tog E hem efter det, köpte lite nödvändigheter på DR, inhandlade en latte från Starbucks och gick hem. Punkt.




Lite ego på Time Square.

Mer bilder? Kommer i ett separat inlägg tror jag. Eller borde jag hålla på så?

Kommentarer
Postat av: C

Kan du inte spela in när du pratar engelska? :)

2011-01-30 @ 11:20:03
Postat av: Anna T

Coolt med inspelning :D låter som en reklamfilm!

2011-01-30 @ 14:23:34
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0