Hastings i mitt ♥

JA! Här kommer det utlovade inlägget om igår!
Som jag skrev i förra inlägget klev vi upp runt 8 och var på stationen i Tunbridge Wells runt kl.10.
Hoppade på tåget i motsatt riktning från London (en första gång!) och drog iväg.
I Robertsbridge blev det dock byte till buss och efter 1,5 timmes resande (ungefär dårå!) var vi framme i Hastings!
Min första tanke var "men vaf.. har vi hamnat i Brighton?!" men så var inte fallet.
Saken är den att Hastings, Brighton och Eastbourne har alla pirar, ligger alla på sydkusten och ser slående lika varanda ut!
Men ja, Hastings påminnde om Brighton men åh. Så mycket vackrare!
Nå Brighton ser ut som ett mindre Los Angeles var Hastings lite mer naturtroget med gröna berg (snarare kullar..) samt en lite äldre del av staden som var riktigt fin att strosa runt i.

Första vi gjorde när vi anlände var dock att söka reda på en toalett. Det gick väldigt bra och när alla var nöjda och glada promenerade vi ner till vattnet. Himmelen var klarblå och det var enligt vissa källor runt 30Cº i luften så det gick ingen större nöd på oss!
Vi badade fötterna i det iskalla vattnet, hittade en död krabba och blev misstagna för att vara spanjorer av ett gäng britiska fjortisar. Pinsamt!
Lunch blev en hamburgare från nån liten sylta längst vägen mot Hastings lilla nöjesfält. 3 av 5 toasts.

Vi promenerade in i gamla delen av stan, hittade en del fina affärer, köpte riktigt god glass och bestämde oss för att klättra upp till några borgruiner jag sett på ett berg. SÅ vi klättrade upp för en jäkla massa trappor bara för att inse att - fan - fel berg. Men vi fick en väldigt vacker utsikt över Hastings så jag hade inga större problem med att det var fel berg!

Vi solade i minst en timme på stranden också. Jag var strålande och hade med och på mig solskydd, medans Jennie var en jäkla joker och struntade i allt vad skydd heter! (no pun intended..)
Till middag drog vi på stort - restaurang för hela slanten!
Blev en mexikansk restaurang, ris och grillad kyckling med stark sås till. Funkade mycket bra men min alkoholfria drink var ändå kanoners! Mango och sånt i, plus att jag fick ett drinkparaply!  ♥

Vi stekte mer på stranden efter middagen, jämförde brännor och fnissade åt random saker ett tag innan vi  hittade tillbaka till tågstationen, hoppade på bussen och for hem!

Värmen som var denna dag var otrolig! Vi fick bl.a se en bils kylare explodera och spruta varmvatten över hela vägen!! Dålig människa som man är fnissade man enbart åt händelse, tog en bild med kameran och gick roat därifrån!

Bilder här då, tog runt 200 men ni får bara ett tiotal, facebook har resten!

Enjoy;

Gogrillat och en dag i Hastings (korta versionen)

IGÅR!! Igår käkade jag godaste käket jag gjort på länge!
Jag och Jennie skulle grilla så hon hade fått sin daddy att ta med grillmarinad & såsmix till bearnaisesås (whut? vi kan ju inte själva!!)!
Sååå vi marinerade lite kött, köpte en engångsgrill och jag satte igång!
Tappade en köttbit på marken. Den blev hundföda.
Men grillade på och var en riktigt grillmästare, fick t.o.m till haloumiosten någolunda bra. Stolt!
Blev kött, osten, potatissallad och bearnaisesås till middag. Dessutom hittade vi Rekordelig-Cider på Morrisons - höjdare!
Kvällen spenderades med prat, lite alkohol och en runda på en pub i närheten. Riktigt skön kväll!

Jennie sov över nere på soffan och imorse klev vi upp runt åtta, jag stekte amerikanska pannkakor och vi körde in till Tunbridge Wells för att hoppa på tåget till Hastings!
Detta ska jag berätta mer om i ett inlägg som kommer imorgon, men måste bara säga att idag varit en av de bästa dagarna jag haft detta år!

Bilder och sånt kommer imorgon, verkar ta en evighet att överföra dem till datorn!

Chiao! ♥

Honey if you stay I'll be forgiven

Veckan går och oj oj!

Har inte orkat skriva något här riktigt efter söndagens katastrofbesök i London..
Ni som inte såg videon kanske inte vet att jag och Jennie missade båten till Greenwich som vi förbetalat och allt.
Eftersom båtresan skulle ta två timmar tänkte vi att "vi strövar runt i London ett tag och tar the tube ut till Greenwich lite senare!".
Idén hade varit strålande om inte Jennie varit vääldigt bakis och London väldigt kallt.
Promenerade runt i Covent Garden, besökte Pineapple Dance Studios (besökte och besökte - gick faktiskt aldrig in..) och när vi väl skulle på tunnelbanan visade det sig att linjen som går direkt ut till Greenwich var stängd för dagen. Vi spenderade sammlangt 1,5h med att byta tåg och flänga runt tills vi kom fram. För vi skulle dit!
Dock hann vi bara vara där en timme vilken spenderades på McDonalds med mig ätande och Jennie sovande.
Fick faktiskt hoppa på båten och åka med till centrala London igen!
Det var den dagen. Kan tillägga att det spöregnade när vi skulle till Charing Cross sedan..

I veckan då!! Jo, har ungåtts med Jennie, haft årets första BBQ, firat Ellie som fyllde 15 i söndags och badat i uppvärmda poolen hemma hos Jason!

Idag hände det mest spännande på hela veckan. Jag och Paris hämtade Bob imorse!
Bob är då en 8 veckor gammal engelsk bulldogvalp sov Paris fick i present av Jason. Bob kostade bara £2000..

Imorgon ska det tydligen bli singstar över hos grannen och så ska jag se om jag törs dammsuga huset eller om Bob hatar dammsugare med hela sitt lilla hjärta!

xoxo Ida

Det regnade i London. Här är mitt bevis!

Video från gårdagen. Njut - det gjorde inte jag!

London is the reason (to why I feel like shit now)

AAGH! Igår och idag blev inte som planerat!
Eller ja.. passade på att skaffa en ny piercing igår. Vilket var bra. För det gjorde att jag inte kunde spendera pengar på någon form av alkohol!
Hursomhelst blev det massa tjaffs på Beluga (jag fick bl.a ljuga om att jag hade brutna tår för att få komma in. man fick inte ha på sig "gympadojjor" och jag hade mina Converse.. kom dock in ändå p.g.a min superlögn!!) sedan blev folk osams och vissa aldeles för alkoholpåverkade.
Skulle sova hos Jennie och fick dra en väldigt berusad Jennie hem runt kl.3 på natten och somnade runt fyra.

Skriver mer om helvetet som var idag imorgon. Behöver få upp värmen och se till att jag inte får köldskador! Sverige må vara varmt och vårigt nu, men i London är det fan alltid kallt och pricken över i'et idag var ösregnet.
Mer om det imorgon som sagt!

Sista gången nu pappa - ERA BILDER FRÅN LONDON VAFAN!?
Vem är seg nu?

Perkele däcksatan!

Idag fick jag punka. Mitt ute på Engelska landsbyggden.
Körde ca 40 på en landsväg som var smal som.. en enfilig väg! Och möter två bilar som kommer i världens fart mitt i vägen! Jag bromsar in och väjer åt sidan för att undvika kollision och lyckas.
Kör vidare och märken att något käns lite off med bilen. Stannar vid vägkanten och noterar att.. jo.. vänster framdäck är platt.
Eftersom väger var hyfsat traffiekrad insåg jag att stanna där jag stod var ett dåligt drag så jag körde långsamt fortsatt längst vägen och 50 meter bort hittar jag en liten ficka där jag kunde köra in.

Inser där att jag inte har numret till nåbot bärgare och att jag inte har någon riktig aning om hur man byter däck heller..
Ringer upp Max elakfarsa (var på väg att lämna av Max hos honom) och han säger att han jobbar och inte kan komma ifrån. "Try to change into the spare tire" säger han bara och lägger på.
Så då fick jag helt enkelt ge det en chans.
Drar fram allt och inser att det saknas verktyg för att få bort däcket. Great.
Dock dyker det upp en bil och markägaren till markfickan jag parkerat på kommer fram och tänker skälla på mig. Han trodde nämligen att jag var där för att dumpa skräp på hans mark.

När han ser att däcket är platt som en pannkaka ändrar han ton och en minut senare dyker hans son upp med en verktygslåda!
Historien slutar lyckligt, de snälla männen hjälpte mig byta däck, Max lämnades av hos sin pappa och Ida for hem och lagade jäkligt god mat!

Max posar med det trasiga däcket.

Det var ju en rolig dag - eller hur?
Imorgon blir det b-dayparty i Tunny med au-pairgänget och söndag spenderas i London och sånt.
xoxo Ida

Döden härskar på bloggen

Ja. Kommer inte mycket från min sida och inte mycket från eran heller.
Trodde att det kunde bero på att kommentarsfunktionen dött igen. Det har den inte. KUL!

Aja, här händer inte så supermycket. Har bil igen, Paris & Jason har gjort slut & blivit ihop igen, Paris har fyllt år o.s.v.

Idag har jag varit här i precis fyra månader förresten! *fanfar*
Känns verkligen inte som det! Tiden har gått långsamt-snabbt! Käns dock bra att veta att jag har mer än dubbla tiden kvar.
Dock börjar allt fler au-pairer åka hem nu! Steph har en månad kvar, ett par andra åker om några veckor. Dock har Jennie förlängt sitt år och ska stanna hos sin familj ett tag till! TACK! Ensammen svensk hade jag inte blivit (har hört att det finns två tjejer till) men Jennie är personen jag umgås mest med här och det är skönt att kunna snacka av sig på svenska lite då och då. Man kan faktiskt bli lite less på engelskan och jag har vid ett flertal tillfällen lyckats säga saker på svenska till icke-svensktalande. Beställa kaffe på svenska funkade inte.

Om nio dagar kommer valpen Bob (Rob Pattz) hit! Står nya matskålar framme, en ny hundsäng, valpmat och nya leksaker som bara väntar på att Bob ska käka på dem! Great success!

Till veckan händer inte så mycket heller. På torsdag ska jag troligtvis in till Tunbridge Wells och umgås lite med folk. På fredag.. är jag inte säker på vad som händer men lördag innebär födelsedagsparty! Steph fyllde år igår och på lördag kl.6 ska vi träffas ett gäng vid tågstationen, käka på restaurang och dra vidare till någon nattklubb. Ska bli en lugn kväll trots detta för på söndag ska jag och Jennie in till London innan elva för att åka på båttur!
Hennes au-pairorganisation hade anordnat en båttur för £10 (£12 för de som inte åkte med organisationen) som går från Millenium Pier (tror jag det var) och bort till Greenwich där det blir till att besöka nollmeridianen, observatoriet och picnica nånstans på nått grönområde!
Båtturen slutar vid fem och vi lär vara relativt trötta efter det..

Hursomhelst kommer det bli roligt och jag hoppas på att kunna tanka en massa bilder från båtturen!

xoxo Ida [aydah]

Udda-bild-dagen.

Idag tänkte jag bara slänga upp en del bilder som kan vara roliga eller helt värdelösa i vissas ögon.
Tänkte ge mig på detta istället för att skriva ett långt inlägg och inte få kommentarer *hosthost*.
Förresten - PAPPA, vart är era bilder från London, huh!?!?! Aagh..

Här kommer iallafall ett par bilder. Njut.

Blev visst inte så många.. hm. Trodde jag hade fler!
Aja, återkommer när jag har något annat att säga. See ya! xoxo

Helgen som var tokig och rubriken som sög

Åååååh hej.
Fredag var alltså ingen bra dag för mig, först ställer The Used in Pier Pressure, sedan är Max pappa (min värdmammas exmake) ett arsel, efter det väntar jag på bussen till Tunbridge Wells i nästan en timme utan att den dyker upp. Samtidigt som jag väntar på bussen blir en gammal gubbe (såg ut som en uteliggare) slagen blodig av en arg snubbe. Blev lite skakad men vågade inte ringa polisen eftersom jag var rädd att den arga snubben skulle hoppa på mig när han insåg att det var min förtjänst att han blev arresterad.
Jag satt bara lugnt kvar vid busshållsplatsen tills jag fick ett sms av Paris där hon sa att jag skulle ta bilen in och parkera den hos Jason.
Gjorde då detta, körde den olagliga bilen och parkerade den. Fick sedan promenera i uppförsbacke 30min upp till Jennie.
Efter någon timme där var det dock dags att gå vidare så vi stövlade ner till tågstationen och tog tåget till Tonbridge för lite festande!
Tåg tillbaka vid 00:16 och sedan hemgång till Jennie och Alving and the Chipmunks på Jennies laptop innan vi somnade.
Vaknade 9 och var pigga och sånt. Konstigt eftersom alkohol vanligtvis inte har den verkan på människor..

Hursomhelst så spenderade vi dagen på stan, käkade brunch i foodcourten på Victoria Place, blev nudlar och kyckling för mig, och tog en kaffe på Starbucks. Mötte upp med franska Margaux och promenerade runt lite.
Jag köpte löshår och sitter just nu med långt röd/svart hår och är nöjd!
Det blev bestämt att vi skulle spendera ännu en kväll ute så blev till att göra sig iordning igen och dra ner på puben!

Fick dock ett samtal från Jason när jag satt inne på Cassidys där han undrade om någon sett till hunden. Eeh, jag trodde att de skulle vara hemma så nej, ingen hade gjort det och ingen hade nyckel tydligen.. Utom jag.
Så Jason betalade en taxi att ta mig till Crowborough, vänta utanför medans jag släppte ut Hogan och gav honom mat för att sedan fara tillbaka till T.W och puben. Lätt värt va?
Provade förresten på en annan nattklubb igår! Pitcher & Piano hette stället och det var smockfullt!
Man kunde inte ta sig någonstans utan att bli mosad av folk!
Kvällen blev inte så rolig och vi sov till 13:30.. Efter det sov vi lite till, såg på film och 19:17 var jag tillbaka i Crowborough igen. PHEW!

Här får ni en bild på mitt nya hår förresten!

Långt och mysigt!
Nu blire sova, see ya!! xoxo