Döden härskar på bloggen

Ja. Kommer inte mycket från min sida och inte mycket från eran heller.
Trodde att det kunde bero på att kommentarsfunktionen dött igen. Det har den inte. KUL!

Aja, här händer inte så supermycket. Har bil igen, Paris & Jason har gjort slut & blivit ihop igen, Paris har fyllt år o.s.v.

Idag har jag varit här i precis fyra månader förresten! *fanfar*
Känns verkligen inte som det! Tiden har gått långsamt-snabbt! Käns dock bra att veta att jag har mer än dubbla tiden kvar.
Dock börjar allt fler au-pairer åka hem nu! Steph har en månad kvar, ett par andra åker om några veckor. Dock har Jennie förlängt sitt år och ska stanna hos sin familj ett tag till! TACK! Ensammen svensk hade jag inte blivit (har hört att det finns två tjejer till) men Jennie är personen jag umgås mest med här och det är skönt att kunna snacka av sig på svenska lite då och då. Man kan faktiskt bli lite less på engelskan och jag har vid ett flertal tillfällen lyckats säga saker på svenska till icke-svensktalande. Beställa kaffe på svenska funkade inte.

Om nio dagar kommer valpen Bob (Rob Pattz) hit! Står nya matskålar framme, en ny hundsäng, valpmat och nya leksaker som bara väntar på att Bob ska käka på dem! Great success!

Till veckan händer inte så mycket heller. På torsdag ska jag troligtvis in till Tunbridge Wells och umgås lite med folk. På fredag.. är jag inte säker på vad som händer men lördag innebär födelsedagsparty! Steph fyllde år igår och på lördag kl.6 ska vi träffas ett gäng vid tågstationen, käka på restaurang och dra vidare till någon nattklubb. Ska bli en lugn kväll trots detta för på söndag ska jag och Jennie in till London innan elva för att åka på båttur!
Hennes au-pairorganisation hade anordnat en båttur för £10 (£12 för de som inte åkte med organisationen) som går från Millenium Pier (tror jag det var) och bort till Greenwich där det blir till att besöka nollmeridianen, observatoriet och picnica nånstans på nått grönområde!
Båtturen slutar vid fem och vi lär vara relativt trötta efter det..

Hursomhelst kommer det bli roligt och jag hoppas på att kunna tanka en massa bilder från båtturen!

xoxo Ida [aydah]

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0