Perkele däcksatan!

Idag fick jag punka. Mitt ute på Engelska landsbyggden.
Körde ca 40 på en landsväg som var smal som.. en enfilig väg! Och möter två bilar som kommer i världens fart mitt i vägen! Jag bromsar in och väjer åt sidan för att undvika kollision och lyckas.
Kör vidare och märken att något käns lite off med bilen. Stannar vid vägkanten och noterar att.. jo.. vänster framdäck är platt.
Eftersom väger var hyfsat traffiekrad insåg jag att stanna där jag stod var ett dåligt drag så jag körde långsamt fortsatt längst vägen och 50 meter bort hittar jag en liten ficka där jag kunde köra in.

Inser där att jag inte har numret till nåbot bärgare och att jag inte har någon riktig aning om hur man byter däck heller..
Ringer upp Max elakfarsa (var på väg att lämna av Max hos honom) och han säger att han jobbar och inte kan komma ifrån. "Try to change into the spare tire" säger han bara och lägger på.
Så då fick jag helt enkelt ge det en chans.
Drar fram allt och inser att det saknas verktyg för att få bort däcket. Great.
Dock dyker det upp en bil och markägaren till markfickan jag parkerat på kommer fram och tänker skälla på mig. Han trodde nämligen att jag var där för att dumpa skräp på hans mark.

När han ser att däcket är platt som en pannkaka ändrar han ton och en minut senare dyker hans son upp med en verktygslåda!
Historien slutar lyckligt, de snälla männen hjälpte mig byta däck, Max lämnades av hos sin pappa och Ida for hem och lagade jäkligt god mat!

Max posar med det trasiga däcket.

Det var ju en rolig dag - eller hur?
Imorgon blir det b-dayparty i Tunny med au-pairgänget och söndag spenderas i London och sånt.
xoxo Ida



Kommentarer
Postat av: Linda M

Hej!

Kikar in och skriver att jag varit här. :) LiMa84 från BDB om du undrar.

2010-05-14 @ 21:52:23
URL: http://melonica.blogg.se/
Postat av: Hasse =D

Verkar som du börjat tappa lite av de svenska språket? ^^

När ja sitter och läser dina senaste inlägg, så kan ja inte sluta störa mig på stavfel m.m... XD

2010-05-16 @ 23:29:52

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0