Svenskarna intar Brighton

Igår körde jag ner det svenska gänget till Brighton! Det blev jag själv, Sundsvallaren Jennie, Ö-vikaren Emma samt icke-Norrlänningen Caroline.
Hämtade upp alla hos Jennie i T.Wells runt 1 och körde sedan de dryga 50 minuterna ner till kusten!

Trots att det är i stort sett omöjligt att hitta en bra parkering längst stranden lyckades jag (amazing, jag vet!) och vädret var på våd sida! Blåste inte så mycket som det brukar och det var bara lite spridda moln på himmelen.

Vi gick direkt till Primark där jag skulle köpa en resväska och de andra fyndade lite strumpbyxor och sånt. Dock hade de inte min resväska i sortimentet så det får bli till att bila till Eastbourne eller ta tåget till London en sväng för att få tag på något trevligt.
Efter Primark käkade jag på KFC (jag ville ha kyckling!!) och sedan letade vi frenetiskt efter en Pizza Hut restaurang som vi visste fanns nånstans i närheten.
Vi måste varit blinda där ett tag men vi hittade!

Käkade en maffig efterrätt där som Caroline fick avsluta åt mig, jag höll på att dö!

När vi lämnade stället hade det börjat skymma och vi fick se en riktigt vacker solnedgång från piren. Dessutom var det första gången jag fick se den spektakulära piren med alla lampor på G i mörkret. Nästan magiskt!

GPS'en ledde oss hem eftersom jag inte kört den sträckan  mörkret förut och vid 20:10 nån gång var jag tillbaka i Crowborough, trött och superextremt kissnödig!
Bilder nedan får berätta mer än mina ord.





Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0