My Mannequin Can Dance - Matchbox Romance

Idag var det Måndag och jag var blissfully ledig! Första gången på länge som jag inte haft planer som involverat min väckarklockefunktion på iPoden. Sova så länge jag bara kan! Vaknade dock vid 10:30 av att det levde om i huset. Så mycket för sovmorgon. Eller ja, a bit of an improvement kanske men behövde väl inte mer sömn.

Degade i sängen ett tag, njöt av att det faktiskt var varmt och blev liggandes en timme till. Heh. Orkade mig upp för att duscha senare och blev fast i ett Skype samtal med Frida ett tag därefter. Skype är lite magiskt och skitkul. 

Vid 3 nån gång lämnade jag tillslut huset och tog mig till huvudgatan i Forest Hills, köpte biobiljett till 5:10 och hamnade sedan på - hör och häpna - Victoria's Secret! De hade en massa rea och jag kände för att ge mig själv en treat. Kom ut $52 fattigare - NO SHAME! Dock förstår jag varför andra au-pairer har mer underkläder än pengar och har svårt att lägga undan $$$ - grejerna är ju inte så billiga!

5:10 gick jag ensammen in på biografen och därefter följde över 2 timmars joy - såg Sherlock Holmes: A Game Of Shadows! Noomi Rapace spelade zigenare och som vanligt älskade jag filmen och min själv-röst i huvudet talar just nu med en Britisk accent. Eh. Well well.


Jobb i veckan Tis-Fre 8:30-5:30 och sedan Mån-Tis nästa veckan SEN ÄR JAG OFFICIELLT KLAR! Jag är helt klar med allt jobbandes och med att kliva upp 6:20 för att ta t-banan till Manhattan. Wow. Det var ett år det.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0