The sharpest lives are the deadliest to lead

Rubrik från MCR låten The Sharpest Lives

Vilket drag det har varit i helgen! Eller ja, lite mer än vanligt iallafall.

Fredag kväll stannade jag hemma och kollade på film. Jackass 3D blev det, dock utan 3D effekterna. Min laptop är inte fullt så avancerad..

Lördag. Rätt så kul dag. Jag och Frida tog med oss våra feta kameror och gick runt och fotade en massa. Times Square var packat som fan men fick se en Jedi och en isbjörn slåss lite lätt. Only in New York ladies and gents!

Det var SantaCon också! Tusentals människor gick runt utklädda till tomtar, nissar, julgranar och paket. Riktigt kul! Hamnade inne på Grand Central och fotade en massa tomtenissar och tomtehoror. Sorry, men den klänningen täckte knappt något. Tomtemora blev tomtehora!

Dagens bästa dock; när vi går ut från Grand Central får jag syn på.. Aaron Stern, trummisen i bandet D.R.U.G.S som jag är så besatt av!! Blev dock tvungen att fråga honom om det verkligen var han och efter det skakade jag lite. STARSTRUCK heter det.. Fick ett par bilder med honom och lämnade honom och hans tjej ifred efter det. Nu har jag iallafall lyckats träffa hela bandet - BOOYAH!

Vi käkade lunch på Tri Tip nere i Rockefeller, höll fan inte på att hitta bord nånstans, och det var inte lika gott som sist. Misstänker att jag inte beställde samma som förra gången. Lite besviken. När det blivit mörkt och så gick vi på bio och såg The Sitter. Skitkul! Kunde relatera lite lätt till filmen. Inte bitarna när huvudrollsinnehavaren blir tvungen att köpa kokain och ungarna är kaos, men andra aspekt fann jag en liten likhet i. Heh. 




Brudar på Times Squareee~


Bollar i fontän                                                        tomtehora


Grand Central med lite tomtar som posar lite överallt


Jag och Aaron Stern - fangiiiiirl! Haha!


Bryant Park's julgran                                        Kille med paket på huvet


Söndag idag alltså, var jag på mitt sista LCC möte! Vi blev 14 au-pairer + vår LCC som käkade lunch på Heartland Brewery precis vid Empire State Building och jag blev lite väl mätt tror jag. Käkade för kanske $30 men betalade bara $10, nån deal LCC'n hade för mötet. Dessutom bytte vi julklappar! Jag fick en blå glittrig påse innehållandes en svart stickad halsduk och ett paket choklad. Helnöjd, nu slipper jag fortsätta leta halsduk!

Mötet var slut vid 5 så jag gick runt en timme innan jag träffade Jenni, Victoria och Ida utanför en Mexikansk restaurang på 3'rd Avenue där vi skulle ha Jenni's avskedsmiddag. Hon åker tillbaka till Finland imorgon! Sadface!

Beställde in en pitcher med frozen margarita tillsammans och sen körde jag på nachos för jag hade ju i stort sett just ätit. Fick in en tallrik med 8 (ÅTTA!!) nachos och lite guacamole på. Heh. Behövde väl inte mer men ändå, lite löjligt.
Blev inga tårar men det var lite lesammet att hon drar. Aja. Hoppas du läser detdär Jenni. 

Bilder för Söndagen är på min mobil, kommer imorrn eller så.

Trött nu.

Kommentarer
Postat av: Jenni

you should've cried. it was sadface. passion fruit margaritas were deeelish and i miss new york!

2011-12-22 @ 15:48:13

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0