Ja försökte ju vara tjejig...

Idag hade jag ledigt och när jag vaknade vid 8:50 snöade det. Vaihelvete?! Det var ju rejält vårväder förra veckan med +15 och solsken! Riktigt besviken på vädrets humörsvängningar.

Men ja. Ledig idag wihoo! Jobbade en timme mellan 9:30-10:30 iof. V-föräldrarna tog en sväng på gymmet och jag var hemma med E & J. Vi håller på att lägga ett 750 bitars puzzel av Boston - hållt på i en vecka tror jag nog! Bild på jävelskapet kommer kanske.

Blev inte till att lämna Queens idag för ovanlighetens skull! Dock tog jag en sväng till lokala shoppinggatan Austin Street och.. hör och häpna.. fixade en manikyr! Första gången jag låter någon leka med mina naglar, skitläskigt. Men nu är de sådär gulligt formade och har ett mörklila lack. Fräsigt.
Kan tillägga att det tog mig runt fem minuter från det att manikyren var klar tills det att jag lyckades pajja lacket på tre naglar. Oerhört skickligt.

Sedan gick jag till en frisör och klippte mig. Bara sådära. Det behövdes, luggen hängde ner i ögonen och topparna var allmänt ruskiga. 

Manikyren gick på $12 med dricks inräknat och frisörbesöket gick på $35 med dricks inräknat. Alltså sammanlagt 329kr. Ta den Sverige! Billigt skit.

Firade billigheten med att gå till Dunkin Donuts och köpa en kaffe och en donut. SÅ GOTT. Och jag fick veta att, trots att Starbucks is the shiet när det kommer till kaffe, så säljer Dunkin' mer kaffe än dem! Wtf liksom.

Imorgon jobbar jag 8-6. Åh, kommer bli jobbigt! Båda barnen ska vara hemma och inga föräldrar. Som vädret ser ut nu så lär det inte bli några uteaktiviteter heller. E tycker inte om nått som J vill göra och tvärtom. Får se vem som gråter i slutet av dagen..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0