Idag såg jag en isbjörn i Central Park

Idag hade nått med Martin Luther King att göra vilket innebar att både mina värdföräldrar och värdbarn var lediga idag!
Jobbade (=lekte med J) mellan 9.30-10.30 medans föräldrarna var på gymmet och sedan blev jag ledig! J ville dock inte förstå att jag var ledig utan kom in med kortspel och sånt när jag försökte lista ut hur man tar sig till IKEA. Spelade lite kort med honom, han vann som vanligt, men sedan fick han ett plötsligt infall att han skulle tjata på sin mamma. Lugnt för mig alltså

Blev inget IKEA trots att jag fick till en sida i mitt anteckningsblock på hur man tar sig dit. Finns en butik i Brooklyn och en på Long Island. Hm. Får dra med nån au-pair dit till helgen eller så! Har ett större litet mindre behov av ett såntdär databort som man har på sängen för att man inte ska bränna upp överkastet/benen med laptopen.

Istället för att IKEA mig laddade jag kameran och tog metron till Manhattan!
Hoppade av på 53'rd Street och vandrade sedan upp längst Madison Avenue mot Central Park!
Fick se en massa häst och vagn-sällskap och klart man blev ledsen när man kollade på hovarna och sedan tänkte på hur kallt det var ute. Vissa fick täcke, andra inte. Skritta eller trava på asfalt är fan inte nice för stackarna.

Central Park ja.. Att det ska vara så svårt att bygga en rak gångväg?! Jävla snirkelsnorkel i hela parken så man har ingen riktigt aning om vart man hamnat när man plötsligt inser att man går mot västra sidan av parken istället för norrut!

Rubriken idag är lite skum men också helt sann! Central Park Zoo ligger nere i östra hörnet och när jag passerade så fick jag syn på en isbjörn genom ett fönster. Så mystiskt var det!

Jag fick se ett par ekorrar, en hackspett och ett kinesiskt/japanskt brudpar som posade i en trappa. Helkonstigt.
Gick iallafall fram till reservoaren och det betyder att jag gick från 53'rd St. till 90'th St. En jävla promenad alltså! Trodde mina skor skulle döda mig men i slutändan var det kylan, blåste iskallt vid reservoaren, vilket var anledningen till att jag kastade mig ur parken och tog R + E tågen hem. Punktochpricka!

Har förresten lagt till en ny kategori på bloggen, Fotografering heter den och där kommer bilderna från dagen att dyka upp!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0