Ny kameraaaaaaaaaaaa

Åh jag är glad nu!

Först, jag fick ledigt på morgonen idag! De behövde ingen hjälp med att släppa av barnen på skolan så jag ställde ingen väckare och vaknade av mig själv vid 10!

Bestämde mig för att idag var dagen jag skulle fixa kamera. Ny eller reparera, det skulle ske.

Kom på att jag inte hade nån bil så fick gå till t-banan, var ok eftersom det började regna först när jag gick ner under jorden! Tuuur. Dock blev det nån försening med tåget, blev fast mellan två stationer i Queens typ 10 minuter..

Iallafall så hade min värdmamma tipsat om både en firma som reparerar kameror och en affär som är fotografens paradis, gick till reparations stället först med min trasiga Lumix. "Hela optiken måste bytas ut, bara den går på $240" säger gubben på verkstaden. Aoouch. Jag drar över till paradiset istället.

B&H heter affären och seriöst. Organiserat som fan! Första intrycket av stället är typ en axelryckning. Det är när man står ute på gatan. När man väl kommer in i affären öppnar sig himlaportarna!
Första våningen vare inte så mycket viktigt på, Apple-produkter och sånt bara. En rulltrappa upp kom ett hav av kameror, studioblixtar, filter, nördar och sånt. Helskönt.

Var där inne i runt en timme, klämde på kameror, frågade om ISO, petade på de dyraste kamerorna och kom ut med en Sony Cyber-Shot DSC-WX5. Inte illa pinkat!!
Gick på $266 eller så och är.. riktigt fin.

Lägger upp ett par bilder jag premiär tog med den!


den har sweep panorama effekt, man panorerar hela rummet i ett svep och får en bild!


E fyllde ju år idag så vi fick Cakepops!
"Ser ut som en klubba men har en fyllning av KAKA!"


Fluffig kalufs och fjortisposé i spegeln, welcome new camera!

Fler, bättre bilder kommer imorgon skulle jag tro.
KRÄM!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, gillar din blogg! Vet du vad adressen är där B&H ligger? : )

2011-03-15 @ 14:50:37

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0