En helg på Long Island University - C.W. Post

Normal rubrik wothefuckingho!

Fredag: Jobbade på morgonen och var klar 8:30. Köpte kaffe + muffins och satt med Central Park i ryggen på 5'th Avenue ett tag och bara lyssnade på stadsljuden. Älskar den morgon traditionen, sitta med gosakern mitt emot Guggenheim och sörpla kaffee och kanske mata lite duvor med blåbärsmuffins.
For hem för att packa vid 10 och fick ner all min skit i en ryggsäck! Tungt men praktiskt.
T-banan in vid 2, skulle träffa Jenni på Penn Station vid 3, och hann med en sväng in på Sockerbit för att köpa gotta för $17!! Skulle ju ut i vildmarken..

3:07 nån gång hoppar jag och Jenni på ett faktiskt tåg mot Hicksville och fick sitta på golvet. Var lite väl mycket folk! Klev av på Hicksville, ödemark fan, och fick åka gul skolbuss till LIU's Campus! Checkade in, fick nycklar till rummen, spanade in rummen och framförallt, luktade in rummen. Fyfan vilken lukt! Aldrig vädrat där inte tro man.. 

Middag blev det klockan 5, mackor. Fanns väl 4 olika sorter att välja på men inte var det riktig middag! Första lektionen vad vid 6 och den börjades med att alla introducerade sig. Meh, behövdes väl inte, var där för att lära mig om USA, inte om tyskar och mexikanare!

Sen blev det en massa skrivaskrivavasahonskrivaskriva och anteckna för det var 50 stater och 5 regioner som skulle gås igenom på 2 dagar! Fick sluta vid 8-9 tiden efter att ha sett på en film om lekar som ungarna i New York lekte förr i tiden. Ingen aning om varför och filmen sög så. Heh.

Tog en läskig dusch i badrummet som typ 10 pers delade och bäddade sängen som var täckt av nått galon-liknande material. Fräscht. Jenni slog på The Lovely Bones på sin Mac och vi såg mer än halva. Såatte.

Lördag: Väckare ställd på 8, frukost vid 8:30 som var det nästintill mest tragiska man sett, och sedan började dagens första lektion vid 9. Filmer om staterna blandades med random info och så skulle man få in staternas huvudstäder i hjärnan också. Florida's är Tallahassee, New Jersey's är Trenton och Kalifornien's är Sacramento. Nu vet ni.

Fick käka lunch vid 12 med de faktiskta studenterna på LIU! Folk överallt. Grym cafeteria hade de! Pizzaugn, fet salladsbuffée (blä), våfflor man fick göra själv, vanlig mat, frukt samt en glassmaskin. Kanoners!
Tillbaka till lektion vid 1:15 och sen körde vi på tills middagen vid 5. Mat i cafeterian igen och det var fortfarande festligt. Såg på film efter middagen, blev väl för mycket info för oss i slutändan. Sleepless In Seattle slogs på och jag gillade den inte. Whattafakk liksom! På slutet när de äntligen träffas på toppen av Empire State Building så grät varenda jävel runt mig och jag var mest förvirrad och besviken. Skare vara gamla klassiker ska de fasen vara zombies i dem också!

Såg lite på Thelma & Louise när vi var tillbaka på rummet. Halvsov väl mest men såg slutet iallafall. Nice.

Söndag: Samma som Lördagen, frukost och sen lektioner. Sista genomgångarna och sedan 45min för att plugga in allt innan lunch. Efter lunch skulle det hållas ett quiz där vinnarna skulle slippa läxa. Fyfan. Min grupp kom sist, började undra om Sydamerikanerna faktiskt förstod Engelska där!! Så då fick man läxa. Som inkluderar värdfamiljen. Vilket betyder att jag kommer få använda fantasin och låssas att de hjälpte - aldrig att de tar med mig på restaurang där de serverar typisk mat från New York. The fuck är det för sorts läxa?!

Var tillbaka i Queens runt 4. That's it. Så fort jag fantiserat ihop 2 sidor till läxan har jag mina första 3 credits. Nästa kurs om 1½ månad. Måste komma ihåg att packa varmaste kläderna som finns, svinkallt överallt på LIU!!

Bilder för kul peeps.


Geeky Jenni i spännande rum


Klassrummet som var underbart och inte alls svinkallt


Pizza party                                                        Faktiskta studernter


Vi hitta efterfesten                                               nkehgtrhbejzdfsnhgb 


blåblåhimmelochhuuuus

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0