I just wanna know the reasons why..

we live and die in a world of lies..  Escape The Fate - World Around Me

Som vanligt är det segt med uppdateringar här. Men motivation ni vet, encouragements leads to updates eller så. Google-translate'a skiten om ni inte hängde med på det långa ordet. Hehe.

Veckan har flytit på bättre än planerat, trots att det var typ 3 månader eller så sedan jag senast jobbade som jag gör nu så sitter det väl i ryggmärgen. Gillar Onsdagar och Fredagarnas scheman nu, ledig mitt på dan på Onsdag mellan 8:30 - 4 samt mellan 8:30 - 5:30 (om allt går som det ska) på Fredagar. Chill.

Fredag for jag till city efter att jag slutat iallafall och träffade Linda! Sist jag såg henne var i Tunbridge Wells, England, där vi au-pairade båda två förra sommaren! Att nu hänga med henne igen, i New York dessutom, är skitkul och vi blev väl lite nostalgiska när vi satt på en restaurang och pratade om just förra året. Kul!

Vi käkade, hamnade på Times Square för lite filmning och fototagning, och jag fick en tur i hennes värdfamiljs lägenhet som ligger i Greenwich Village! Fet! Blev dock halv ihjälskrämd av familjens katt, kollade upp när jag tog av mig skorna och ser rakt in i ett par ögon! Chocken gick över fort och det blev lite gullandes med kissemissen. (Våra grannar här i Queens har ett fett gäng katter och min värdpappa är katthatare. Pratar ständigt om hur brutalt han vill döda de stackars katterna som villar in sig på vår bakgård. Vill slå honom på käften ibland när han säger det - djurplågare!!)

Kom hem 3 på morgonen och sov till 11, vilket INTE var nog mycket sömn. Hello zombie! Lördagen spenderade jag och Linda med att åka t-bana, promenera runt i Central Park, bevittna ett tafatt självmordsförsök vid The Lake, käka på Ellen's Stardust Diner och hänga.

Självmordsförsöket där ja.. Vi kommer till The Lake i Central Park och ser att det är nått ståhejj vid vattnet. Det ligger en man i vattnet och leker fontän med det gröna algvattnet. Folk säger åt honom att gå upp, han håller huvudet under vattnet ett tag, kommer upp hostandes och simmar längre ut. Polisen kommer, turisterna filmar, han säger "I wanna die" och flyter runt en stund. Efter ett tag, 4-5 poliser, en livboj, konstiga semesterfilmer för turisterna och lite mer algvatten i lungorna på mannen säger han tillslut "Help, I can't breathe" och låter sig bli hivad upp på land och blir ivägförd av polisen. Allt händer i New York. Allt.

Söndag hängde jag med Frida. Gick på bio och såg The Help - bra film som gjorde att jag vill åka till Mississippi och kolla om det är lika fint där nu som i filmen. Rawr. Käkade lite mat och pratade mera. Hemma rätt så tidigt, nästan en hel timme innan min underbara curfew på 10. Yays..

Bilder kanske kommer, får se alltså.

Visst ja, 10 år sedan 9/11 -01 idag. Undvek downtown och hade ingen större lust att se cermonin, lär varit en ofantligt massa människor i WTF-området. Både George W. Bush och Barack Obama var där och pratade. Fyfan. Gick poliser med k-pist på Times Square och det var poliser fan över allt!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0