En helg i Åre - kortfattat.

Hamnade ju i Åre över helgen och här följer en kost sammanfattning av det hela!

Fredag:
Jobbade till 15:30 för att sedan skynda hem för att packa klart det sista!
Vi kommer iväg hela gänget i en överfylld bil kl. 17.00 och påbörjar resan västerut i mörkret.
4 vuxna personer i en bil och så jag - kunde blivit katastrof men var helt okej!

Vi kom fram till Åre runt 22.00 och får nycklarna till våran lägenhet. Och vilken lägenhet sen!!
Luftig, mysig, 2 sovrum samt 2 toaletter + ett sängskåp och en bäddsoffa.
Eget kök, bastu och en liten uteplats.
Superfint!

Vi åt lite plockmat där sedan någon gång och sedan däckade hela högen. Jag blev den lyckliga vinnaren av bäddsoffan. Stod placerad mitt i rummet! Jag som alltid vill ha åtminstonne en vägg mot sängen!

Lördag
:
Farsan klev upp runt 9.30 och började med frukosten. Nybakat bröd och lite allt möjligt!

Runt 11 var vi på väg upp mot Åreskutan allihopa. Klädda i riktiga vinterkläder började vi gå uppåt!
Vädret vad lite grått och det kom några enstaka flingor från ovan. -5C var nog för att få kinderna att bli lite rosiga!
Vi gick igenom Åre centrum och tyckte att det var mysigt, tills jag fick syn på Subway.. Tog lite udden av fjällstämningen men vafan - de har ju goda mackor!

Vi gick iallafall uppåt mot Åreskutan, gick och gick. Benen ville inte riktigt mot slutet!
Vi stannade vid en liten lappkåta och åt lite fika. Min nya kamera ville inte alls vara med utan dog några minuter innan jag fick världens utsikt framför mig. SURT! Men så blir det om man glömmer ladda batteriet.. Dessutom verkar det som om den passade på att radera de flesta bilderna jag tog på vägen upp när den lix skulle jävlas..

På vägen ner tog jag fram min barnsliga sida och åkte nerför vägen vi gått uppför på en ICA-kasse med ett sittunderlag i! Woosh, fart fick man!! Åtminstonne tills ett par stora stenar satte stopp för mig. Blåmärken på baken? JA!
Vi kom oss iallafall ner från höjderna och duschade innan vi gock till hotellet för en timmes bowling!
Jag var urusel men fick en Cider så det gick inte direkt någon nöd på mig!

Kvällen spenderades i lägenheter med trevligt sällskap och lite mer cider!
Var trött som aldrig förut och redan kockan 9 var jag taggad på att få sova. Dock var min bäddsoffa just en soffa vid det tillfället så fick vänta med sömnen fram till 22.30 innan soffan transformerades till en säng igen!

Söndag:
Lägenheten skulle vara tom klockan 10 så vid 9 var alla uppe och åt frukost för att sedan slänga ihop all packning och hoppa in i bilen.
Vi vinkade av ett regning Åre och förberedde oss på en 5 timmars bilfärd tillbaka till lika regninga Örnsköldsvik.

Bilder kommer här;


Lägenheten   -   Från lägenheten  -  Mig!


Utsikt över sjön   -   Snöigt Åre   -   Badrumsego


Åreskutan syns knappt    -    Åres sjö(?)    -    Sista bilden på bergen

Kommentarer
Postat av: Lintu

Det lät värsta mysigt ändå :D

2009-11-18 @ 17:27:55
URL: http://lintu.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0