Another day, another family!

Har efter mycket betänksamhet bestämt mig för att stryka alla länder utom USA och England på min lista över au-pairländer.

Eftersom den kanadensiska familjen ville att jag skulle komma dit på  olagligt vis - d.v.s komma dit på ett turistvisum och jobba där ett år på det. Trots att man inte får jobba med turistvisum och kan bli bannad från Kanada om man blir påkommen! Dessutom står man utan försäkring om något skulle hända under arbetstid!

Att söka visum till Kanada kostar dessutom skjortan och tar tid, familjen jag har kontakt med vill ha någon så fort som möjligt, gärna nästa vecka, och har ingen lust att hjälpa till med de extra utgifterna för vad ett visum kostar! Hade man varit med i en organisation hade det nog funkat, men inte nu när man står på egna ben!

Så, Kanada, farewell! Australien, farewell!
(har insett att jag inte skulle klara av klimatet i Australien)

Fick ett mail från en familj till från England idag!
De lät mest som om de sökte efter en städerska efter att man sett deras tänkta schema och dessutom hade de heltäckningsmattor + djur och deras nuvarande au-pair ska lämna dem p.g.a att hon var allergisk mot mattorna. Tror inte det varit något för mig!
De fick ett artigt nej tack.

Väntar fortfarande på svar från den asiat/brittiska familjen - är dessa jag hoppas på!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0