En solbränna i Dunloran Park

Waah! Har varit duktig idag!
Klev upp 8, fick på Max kläder och i honom lite frukost. Gjorde lunchboxen och började med disken medans Paris tog honom till skolan. Städade sedan huset och vek en massa tvätt och var klart 10.13! Personligt rekord tror jag bestämt!
Orsaken till mitt rekordsättande var faktumet att jag skulle in till Tunbridge Wells för att träffa Jennie, Angela och Steph i Dunloran Park för en picnic. Fick dock reda på att den skulle äga rum runt 13.30 så istället duschade jag och körde sedan in för att träffa Jennie i förväg. Lite i smyg sådära. Busigt!!
Vi promenerade hem till henne när jag väl hittat en parkeringsplats (jag börjar bli kung på fickparkeringar!) och drog hem Freja för lite lunch och prat med hennes värdmammas pappa som fortfarande är fast här. Fick dock veta att de skulle bila upp till sverige när värdmammans mamma konnit ut från sjukhuset, hon får inte flyga längre!

Iallafall så fick vi med oss en filt och gick för att köpa picnic-snacks på grav/gran/grön-affären. Delade meningar (och felhörningar) om var den skulle kallas. Blev en macka, en mangodricka och ett par OREO's. Yum! Steph stövlade in på affären med tvillingvagnen när jag skulle betala och var glad. Och överallt. Hon har energi!!
Vi vandrade iallafall i 15 minuter innan vi kom fram till parken och hittade ganska snart Angela och hennes tre värdbarn på en filt ovanför stugan där man hyr trampbåtar. Vi slog oss ner och smaskade i oss lite käk medans Angelas värdbarn höll på att söta sig.

Sparade lite av mackan för att det skulle bli fågelmatning och halp! crazeh birds! Men de var söta och barnen gillade det. Synd att man aldrig skulle kunna ta med Max på sånt, han skulle hata det..
Hursomhelst så köptes det glass, och sedan promenerade vi ut ur parken. Det tog lång tid eftersom Angelas ungar inte hade någon som helst speed!
Gick med Angela till In Skin iallafall, hon vill ha en ny tatuering och vem är jag att inte uppmuntra?! Verkar som om hon ska göra den snart iallafall.
Blev 1min sen för att plocka upp Max från karaten. Han var inte lycklig men det var inte farligt, alla ungar var kvar och han var mest besviken för att jag inte såg hejdå-bockningen de gör på slutet.
Har honom själv ikväll eftersom Paris är barnvakt åt sin guddotter. Haha!

Här kommer iallafall ett par bilder från idag, cheers!


Panorama av parken

 

Kan ju tillägga att jag blev solbränd.
Märkte det när jag kom hem, inte konstigt att Max karate-tränare tittade konstigt på mig!

 

 


Kommentarer
Postat av: Hasse =D

Härlig dag! :)

2010-04-20 @ 23:12:17

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0