Fun Cup börjar - Happy Racing var glada!

Yes! Fun Cup, en racingcup i England, har satt igång igen!
I Fredags 14:15 satte jag kurs mot Amelia och Ellies skolor för att hämta upp dem! Med min nya GPS som talade som Yoda körde vi norrut, genom utkanten av London, igenom en tunnel och kom vid sjutiden på kvällen fram till Stetterton Circuit!
Det blev alltså en körtur för mig på runt fem timmar och det kändes i min rygg! Enligt GPS'en skulle det bara tagit runt två timmar, men p.g.a enorma köer på motorvägen plus att jag inte fick fram rätt växel till vägtullen blev det lite sent..

Paris och en av de andra i Happy Racing-teamet fick komma och möta upp mig och tjejerna vid ingången eftersom vi inte hade biljetterna på oss och sedan var vi inne på området!
Bilar, lastbilar, trailers och människor överallt och mitt i röran hittade vi den enorma husbilen tillhörande Jason!
Blev introducerad till en del människor och sedan till Fun Cup-tältet där ölkranen innehållande gratis öl fanns! Därefter blev kvällen ljusare och himmelen mörkare.
Jag och Ellie stövade runt på området, träffade ett par killar från två av de andra teamen och hade det allmänt trevligt!

Kom i säng runt 1:30am och lade oss fult påklädda i den iskalla husbilen. Fick sju timmars sömn innan alla garage öppnades och teamen började testa motorerna på sina bilar.
WROOOOOOOOOOOOM WROOOOOOOOOOOM!
Inte en chans att man skulle få sova så vi drog oss upp och klädde upp oss i grönt!
Mina jeans var gröna, dock fel grönfärg så jag skämdes lite..
Racet började 12:30 och pågick i fyra timmar med förarbyte varje timme. Blev lite segt så vi varierade mellan att dricka te, kolla på racet, prata med de andra teamen och fota saker.

I slutändan kom Happy Racing på en ärofylld andraplats och hade dagens snabbaste laptime!
Körde hem vid fem och var hemma vid sju, gick bra mycket snabbare utan all traffik!

Hade en rolig helg och om tre veckor körs det igen! Får se om jag hänger på igen eftersom inga av barnen ska med denna gång.


Happy Racing teamet och jag!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0