London brinner inte..

..men det var nog varmt där igår.
Jag och Jennie for aldrig in p.g.a att hennes värdmammas mamma (som är fast här eftersom alla flyg till Sverige är inställda.. Fel, ALLA flyg är inställda, så var det ju!) hamnade på akuten efter vad de misstänker är en propp. Inte bra!

Istället fick Jennie ta hand om sitt yngsta värdbarn på sin lediga dag och vi spenderade dagen i Tunbridge Wells. Lekte ett tag i en lekpark med Freya, gick runt på stan, köpte kaffe & paninis (som föresten inte var goda. Överdrivet mycket lök!!) och så inhandlade droger i form av nässpray mot min allergi som inte ville ge sig på hela dagen.
Jag nös åtminstonne 50 gånger igår och fick kliande ögon så fort jag gick ut.
Misstänker starkt vulkanaskan som lägger sig med ett tunt lager på alla bilar, dukar och hamockar. Blev klart värre när den flög in över East Sussex men enligt läkarrapporterna jag läst så är de enda som bör oroa sig astmatikerna.

Hursomhelst så släppte vi av Freya i Jennies hus med hennes pappa och bestämde oss för att införskaffa kinamat och äta den ute i solen.
Där stötte vi på ett problem; solen var framme men alla kinarestauranger hade stängt. Kollade de vi visste om i T.W och for sedan in till Crowborough och spanade. CLOSED stog det överallt så vi gav upp körde bort till TESCO. Det stängde 15 minuter innan vi hann dit. Fick bli Sainsbury Local istället och där hittade vi Singapore Noodles och vitlöksbröd.
Körde hem till mitt place, micrade maten och stoppade vitlöksbröden i ugnen och avnjöt sedan allt ute i trädgården sittandes i hamock-gungan. Skönt!

Resten av kvällen kollade vi på klipp från Parlamentet, skrattade, pratade och blev hungriga igen.
När jag körde hem Jennie stannade vi till på ett kebabställe och köpte kycklingwraps. Det var nog mycket kyckling för att mätta en.. gris! Ouch! Gott var det iallafall och man somnade snabbt när man väl kört hem och kommit i säng.
______

Det var alltså igår. Idag har det inte hänt så mycket, Max har börjat skolan igen efter lovet, jag körde in till postkontoret för att få se att det var stängt, lagade korv & makaroner och började skriva på ett löjligt blogginlägg. Nu skrev jag klart det också.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0