Closer to the Edge

Liten uppdatering här då!

Igår körde jag bil i runt fem timmar. Varför? Därför.
Haha, Max och Paris blev bjudna på en resa till Sicilien av mannen vi fick låna huset av i Poole. Så.. Yes - lämnad ensammen i Crowborough som hundvakt. Får dock betalt som vanligt eftersom jag ser efter huset och hundarna ändå!
Är dock lite avundsjuk på dem som ligger på ett femstjärning hotell i värmen medans jag sitter under ett par filtar i ett England som visar sig från sin sanna sida. Det ösregnar ute och har gjort så utan uppehåll sedan imorse.

Hursomhelst så körde jag ut Paris & Max till Stansted Airport vid 12 och kom hem strax efter 17:15.
Skulle egentligen bara ta 1,5 timme att köra dit, men GPS'en fick nått ryck och tyckte att vi skulle ta en längre väg. Detta resulterade att vi först hamnade i Greenwich. Nu kan jag alltså skryta med att jag kört i och överlevt körning i London!
När jag kom hem igår fixade jag käk och förberedde mig på att träffa Jennie i T.Wells, hon kände sig dock inte så pigg så det fick bli till att sitta i soffan med hundarna yrande runt i huset med Pirates of the Carribean på tv'n.

Idag körde jag in till T.Wells och umgicks ett tag med Ellie på stan, var på Starbucks två gånger och övervägde att köpa hårfärg.
Körde hem, torkade upp hundpiss, käkade middag och begav mig sedan in till staden ingen för att träffa Jennie! Vi hamnade på Cassidy's Irish Pub (vårat stamställe) och pratade tills klockan var lite över 10. Körde hem henne eftersom att gå i regnet hade varit samma sak som att ta en lång dusch. I kallvatten. Jag är allt för snäll ibland!

Imorgon väntar en massa nya skolkläder på mig som ska ha nya namnlappar fastsydda på sig. Hoppas på oregnigt väder också efter som jag planerat att städa ur bilen också! Dra ut dammsugaren i ösregnet lockar inte det minsta faktiskt.
Förresten! Jag och Jennie har insett att vi bor ganska nära Frankrike. Först nu kom vi på det ja..
1,5 timme på tåg samt 1,5 timme på en färja så är vi där! Whattafakk - varför kom vi inte på det tidigare?! Nu planerar vi iallafall ett besök i Calais på Frankrikes nordvästra kust någon gång i September!

Återkommer med bilder från förra veckan snart!


Vill även passa på att tacka och hylla mina mest trogna läsare - mormor Gun och morfar Allan! Ni är så duktiga som kan med datorer och skickar mail regelbundet! Stort tack för att ni inte ger upp när jag är så dålig på att skriva här! ♥

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0