Sandbanks, Dorset, England

Eftersom jag inte har så mycket annat att skriva om tänkte jag berätta lite om stället vi ska till imorgon!
Sandbanks är en halvö som ligger mitt i Poole Harbour, på Englands kust och i den Engelska kanalen. Halvön har den fjärde högsta landvärdet i världen. Kostnaderna på tomter/hus kan vara så mycket som 200% högre än på fastlandet!
Det finns runt 50 hus på halvön och tre hotell!
Det har blivit döpt till Storbritanniens "Palm Beach" och jag hoppas att det kan leva upp till det!

Vi får låna Paris kompis hus som han just nu har till salu. Är nästan rädd över att få höra priset!
Söndag runt 11 ska jag köra Paris, Max, båda hundarna samt Paris lillebror Nathan de ca. 2,4 timmarna till Poole där vi tar färjan ut till halvön och sedan mosar in oss i 5-bäddrumshuset.

Eftersom det endast är rikemansfamiljer som har hus i området (seriöst, en nedgången bungalow såldes för 4 MILJONER PUND 2005) så ska jag och lilla dyra Bob ta ett par promenader och spana efter snygga människor. Ni minns väl Hundtricket? Haha!

Såatt.. nu ska jag trotsa regnet (himmelen är blå men det öser ner..?) för att tömma bilen på grejer och sen ska det packas! Kommer bli trångt som fan i bilen så två hundar, fyra personer + deras packning och Bob's hundbur ska in. Hurra.. Skulle haft takbox!


Översikt över sköna Sandbanks

Kommentarer
Postat av: Marcus

GL HF!!

2010-08-17 @ 00:46:15

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0