Amerikanska Ambassaden och jag.

Igår är en dag jag aldrig skulle göra om. Men om jag var tvungen att genomleva den igen så skulle jag tagit på mig mer kläder. Nu lät jag ju naken..

Anledningen kommer här i form av en sammanfattning av gårdagen:

• Kliver upp strax före fyra på morgonen.
• Sätter mig i bilen med pappa, käkar en macka och dricker lite kaffe på vägen upp till Umeå. Detta är det enda jag äter fram tills klockan tre.
• Flyg från Umeå till Stockholm avgick klockan sju och kom fram kvart över åtta.
• Hoppar på en flygbuss mot Stockholm Centrum. Tar så pass lång tid att jag får panik.
• Centralstationen klockan 9:50, panikar mera, köper bussbiljetter och åker buss 69 (lätt att komma ihåg..) till CC's kontor.
• Träffar Victoria på CC och hämtar ut mitt DS-2019.
• Småkutar till Ambassaden i tron att jag är supersen. Det är jag inte.
• Från 10:30 till 12:15 står jag och en hög andra utanför ambassaden i -9. "För mycket folk där inne, vi kör en ut, en in.."
• Från 12:15 till 14:40 sitter jag på en stol, läser skvallerblaskor och ser på nyhetsrapporter med ett rum fullt av andra visumsökande.
• Mitt namn ropas upp och mitt samtal med kvinnan bakom glaset varar 3-4 minuter innan jag är klar. "You will recieve your visa in a week" THAT'S IT?! Easy peasy..
• Tar buss 69 till Sergels Torg, köper presenter åt mina nya värdbarn, käkar på McDonalds (letade efter ett Max..) och köper kaffe på Busstationen. 
• Köper också Illustrerad Vetenskap och en påse Djungelvrål. En av dem gör mig glad. Det är inte Djungelvrålen.
• Djungelvrålen gjorde mig ledsen eftersom jag tydligen bitit sönder läppen ute i kylan. Du gör matten..
• Buss mot Ö-vik från 17:00 till 00:05. Drygt men hade en uppvärmd bil som väntade på mig. Okejdå.

Bilder är roliga. Skratta.



Här gick man in till CC!



Kön in till säkerhetskontrollen vid Ambassaden.



Ambassaden (och random kille). Ser ut som ett fängelse!



Stockholm är bättre på att julpynta är Ö-vik..



Sergels Torg var blingat!

Som så är det. Fick hem mitt internationella körkort idag, hahaha! Ser ut som ett hemmabygge men ska tydligen vara the real deal.

Nu är allt klart med CC, alla papper inne och allt! Väntar på flygbiljetterna nu då. Och hoppas på mindre snö, ska ju flyga från Frankfurt och just nu är den flygplatsen STÄNGD p.g.a snön!!! Inte bra..


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0