Capital W, Capital EEKEND.

Helg! Och självklart jobbade man Lördagskväll. Aja, tjänade pengar istället för att spendera på stan!

Idag har jag försökt vara produktiv innan och efter jobbet. Tänkte att "kanske är bäst att man gör klart Visum-ansökan och ser till att man har alla papper som behövs till ambassaden". Rätt så bra tänkt med tanke på att jag kom på att jag saknade mina DS-2019 + SEVIS papper.. 
Eller.. jag har faktiskt två av båda, men det står fel på båda.

Under "Legal Permanent Residence Country" står det United Kingdom. Det ska de ju inte göra, ska stå Sverige!
Att jag dessutom har två av dessa är lite konstigt. Mailade CC och bad dem skicka nya, korrigerade, papper. Hoppas de kommer snart.

Fick dessutom problem med bilden man ska ladda upp i visum ansökan.
Först var den för stor, sen var kontrasterna fel, sen var dem för mörk (undrar verkligen hur, det enda mörka på den var mitt hår!) o.s.v. Fick ta ett gäng nya och se om någon av dem funkade. Fick godkänt på första försöket. SEGER!
Måste ta mig i kragen och skriva ut en bild till Internationella Körkortet nu snart. Är iof inte såå bråttom med det, men tänkte skicka ett gäng brev samtidigt. I'm weird like that.
Ska även skicka brevet till Polisen. (på tal om Polis, blev nästan stoppad idag när jag körde förbi ICA Kvantum. De hade random koll bara, gjorde inget dumt!) Men iallafall så.. så fort jag fått hem mitt tomma straffregisterpapper så ska en bunt papper in till CC och sen är allt klart!

Måste fundera ut vad jag ska köpa till värdfamiljen.. Något Norrländskt var jag inne på, men tvivlar på att man får medföra surströmming på flyget. Finns väl andra alternativ. Blir väl nått av Astrid Lindgren till lillpojken och.. något annat till tjejen. Är dock lite pank just nu, inväntar lönen 15'de sen får jag köra på.

Over and out, vill sova nu snart.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0