Dag 01 – Presentera mig själv

Presentera mig själv var det ja.

Börjar väl lite lätt med att berätta att jag är föddes mitt i sommaren i Örnsköldsvik, Norrland, för 20 år och ett par månader sedan.
Jag älskar fotografering, musik, tatueringar, gitarrspelande, tumblr, gå på konserter och sånt. 

Jag gick Mediaprogrammet på gymnasiet och studerade Foto A & B, Grafisk Kommunikation A, B & C som media ämnen, men tror nog favoritämnet var Engelska!
Efter ca. 1,5 vecka på Engelska B kursen insåg läraren att jag (och min polare Stina) redan kunde allt, lektionerna var softa.
Ångrar dock att jag inte läste Engelska C istället för Psykologi A och Idh B. Bra att vara eftersmart. 

Kunde, enligt mina föräldrar, sjunga innan jag hade börjat prata. Jag sjöng mer än gärna under sångstunderna på lågstadiet och var med i en liten kör ett par år innan jag kom på att vi sjöng och Gud och sånt. Där satte jag gränsen, gillade inte bullshit vid 10-11 års åldern heller.
Spelade i ett band ett tag när man gick i 2'an på gymnasiet. Vi kallade oss för Mute och hade fräsiga stage personas. Jag var gitarrist & backup-sångerskan RoadKill, våran korta lilla sångerska kallades Tall Guy, basisten (basista? hon va ju tjej!) Rusty, trummisen (som hade smink på våran första spelning) Bitch och den andre gitarristen Suprise Bob. Namnet Suprise Bob var ett internskämt..

Det senaste året i mitt liv har varit.. annorlunda från hur det sett ut under skolåren innan.
Våren 2009 sökte jag till Cultural Care's au-pair program och hoppades på att få fara till USA som au-pair! Jag fick en kanonmatchning efter första veckan, men det tackade nej.

I väntan på en ny matchning tog jag studenten, började jobba på mina föräldrars lunchrestaurang och bara väntade. USA blev dock en dröm då de sa att "dina tatueringar kommer göra detta omöjligt" så jag sökte mig på egen hand till England och från Januari 2010 så jobbade jag som au-pair hemma hos en mamma och hennes son en timme utanför London!

Min tid i England var nog en av de coolaste perioder jag varit med om. Nya människor, ett skönt språk (fick en ny accent dessutom..), ställen man bara sett i filmer besöktes och lite för mycket festande pågick..

Tiden i England tog slut när jag, efter att ha sökt till CC's au-pair program, äntligen fick en familj som ville ha mig! (haha, lät lite skevt..)

Packade mina väskor, for tillbaka till Sverige och nu väntar 21 dagar i Sverige innan jag flyger till USA för ännu en nystart i mitt liv!

Phew.. Blev lite längre än jag planerat men whaaat eeeev.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0