En ny dag i Jarvis Brook.

Denna dag har varit speciell.
Började med att Max absolut inte ville till skolan. Att försöka få på honom uniformen var som att försöka få en blåval att sitta fint.
Inte ville han ha någon frukost heller.
Det löste sig dock; han fick i sig en macka, fick på sig alla kläder och kom till skolan i god tid.
Gjorde det jag gör varje dag sedan, städade och städade lite till.

Hade bestämt möte med en finsk au-pair som heter Saija vid Crowborough Cross så träffade henne där vid 12.30.
Körde dit aldeles själv! Tappade bara bort mig en gång och körde på vänster sida av vägen hela tiden! Mycket stolt!
Saija var mycket trevlig och tydligen ska jag ut med henne och ett gäng au-pairer på fredag eller lördag! Kul att träffa nytt folk i min egen ålder måste jag säga!

När jag kommit hem från vårat möte hände inte så mycket, det kollades på film, åts mat och spelades gitarr!

Har nyss försökt få Max i säng och hjälp! Han var riktigt trött men ville knappast erkänna det utan kallade mig otrevliga saker och grät. Enbart för att jag bad honom borsta tänderna.
Tandborsten är visst hans största fiende.
Dock fick jag honom i säng i hyfsat bra tid, trots tårar och kall säng.
_____________________________

Visst ja, blev ju lite förändringar med mitt hår igår.. Lekte med lite avfärgningskräm och ja.. resultatet kan ses på bilden nedanför!

Brunk + orange/beige/gult.


Kommentarer
Postat av: Perny!

Usch, du verkar ha det alldeles för äckligt bra! :D

2010-02-03 @ 21:47:31
Postat av: nathalie

Hej!

Jag funderar på att åka som au pair till England privat. Jag tänkte höra med dig, vad för papper och sånt man måste fixa med innan? Tänkte höra med någon som är på plats och vet. :)



Ha det bäsr!

2010-02-03 @ 22:16:59

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0