You Give Love A Bad Name

Dagens rubrik har inte så mycket att göra med något egentligen. Det var helt enkelt låten som spelades i mina högtalare just nu.

Iallafall så är jag lite dålig på att uppdatera här. Den enkla anledningen är att jag inte har något speciellt att säga.

Tänkte bara ta upp lite skillnader på Sverige och England här. Enbart för att ha något att skriva.

Först har vi faktumet att Britter är bra mycket artigare än Svenskarna!
När man träffar någon är det alltid "a pleasure to meet you" och det frågas alltid "how are you" oavsett om man känner personen ifråga eller inte. På affärerna försöker expediterna småprata som om man var gamla vänner och i vissa fall raggar killarna lite diskret på en bakom disken. Det sistnämnda är dock lite smått obehagligt. *ryser*

Sen har vi ju traffiken. Vägarna här är supersmala och Britterna är experter på att parkera precis överallt och på så sätt göra vägarna ännu smalare! Ecodriving (köra på så höga växlar som möjligt samt att undvika att köra på vägar där man måste växla upp och ner mycket) är nästintill omöjligt här. Man får visa hemst mycket hänsyn till de andra traffikanterna och om någon är artig och låter dig passera först på den smala vägen kräver medtraffikanterna att du höjer en hand och tackar/hälsar den som släppt förbi dig. Det skulle nog aldrig hända i Sverige!

Då tog man upp det lite smått.
Igår var jag ut med Jennie, Margaux (Fransk au-pair) och Tereza (Tjeckisk au-pair) och hade det trevligt på en pub och på ett danshak. Hade det roligt och lär göra om detta ett antal gånger!

Imorgon (eller idag om man går efter Svensk tid) ska jag återigen in till London! Tre gånger på en vecka är fan inte illa!
Imorgon ska då det Kinesiska Nyåret firas och Chinatown kommer explodera av färger och kineser! Kommer ta tåget från Tunbridge Wells med finska au-pairen Saija och sedan möta upp med ett gäng andra au-paire på Trafalgar Square. Hoppas allt kommer gå fint!

Hörde att Skandinavien är kallt och blir kallare. I feel for you.

Kommentarer
Postat av: Moah

Inget går ju dock upp emot allt tackande i svenska affärer, det är nästan lite sorgligt ibland. :P

2010-02-21 @ 00:59:20
Postat av: Moah

Inget går ju dock upp emot allt tackande i svenska affärer, det är nästan lite sorgligt ibland. :P

2010-02-21 @ 01:00:25
Postat av: Lotta

Håhå jaja Lilla Ida! Jag hoppas att läget fortfarande är lugnt i sköna London och GB. Man ska inte klaga alltför mycket på sköna Örnsköldsvik ikväll med all den sol och det ljus som skiner in genom fönstret medan man jobbar. Idag är jag så trött att jag somnar på skrivbordet XD följer du OS nåedå?

2010-02-22 @ 12:39:08
URL: http://pointymustasch.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hej!

Jag ska göra en hemsida i kursen webdesign och den kommer handla om aupairyrket. Jag har tänkt att några aupairer runt om i världen ska få svara på några frågor och att jag sedan ska publicera detta på hemsidan. Jag kommer naturligvis också länka till de aktuella bloggarna på min hemsida. Så det jag undrar är om du skulle kunna tänka dej att svara på dessa frågor om/när du får tid?



Au Pair frågor:



1.Vart jobbar du som aupair?

2.Hur kom du på att du ville jobba som aupair?

3.Om du åkte med en organisation, vilken åkte du med? Om du åkte privat, hur hittade du din familj?

4.Vilka består din värdfamilj av?

5.Vart bor du och hur är det där?

6.Hur ser en typisk dag ut?

7.Vad är det bästa med att vara aupair?

8.Vad är det sämsta med att vara aupair?

9.Vad brukar du göra på din fritid?

10.Har du rest något/planerar du att resa något under din aupairvistelse?

11.Hur mycket tjänar du och hur brukar du spendera dina fickpengar?



2010-02-22 @ 15:23:27

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0