Sjuåringar kan också vara..

Max hade absolut ingen lust att gå till skolan imorse.
Han väckte mig som vanligt fem sekunder innan min väckarklocka ringer, klockan 07.59.55 alltså. Ingen tid för att snooza...
Han hade inte sin uniform på sig, påstod att han hade huvudvärk och att nanny (mormor) sagt att om han har ont i huvet så borde han inte gå till skolan. Right.

Så, pojken med huvudvärken sätter sig framför tv'n, kräver gröt och får sin gröt.
"Did you put honey in it?" frågar han sedan. Jag säger självklart "nej" för, hallå(!?), vem har honung i gröten?
Det har Max tydligen. Han har honung eller socker i allt! (Honung i yoghurt, socker med cornflakes, honung i gröten, socker OCH honung i te'et o.s.v.)
Så, det var bara att stänka i lite honung och hoppas på det bästa.
Ringer upp Paris, som sovit i Tunbridge Wells hos Jason över natten, för att höra med henne om hur jag ska göra med Max.
Hon säger att stanna hemma från skolan för huvudvärk är bullshit och att han ska till skolan jämt! Eller ja, om det snöar eller om han har feber slipper han såklart. Ha!

Klockan har hunnit bli 8.30 så jag gör hans packlunch i en hast och försöker få honom att ta på sig sin uniform. Självklart har jag lagt fram "the pants that are too big!" och han får bara på sig en socka! (den andra hittades senare under soffan i vardagsrummet).
Dock kommer vi till skolan i tid och jag får gå hem igen. Hem för att hitta gröt i soffan också. Great.

Resten av dagen var dock lugnare, städade klart, diskade upp allt, tvättade en hög kläder, duschade och försökte mig på fattiga riddare.
Blir dock skrämd av Jason som kommit över med lite av Paris kläder som hon glömt. Hogan skäller som en galning så fort nån går utanför huset så jag borde sett det komma!

Shit. Antar att detta inlägg var lite tråigt, mer text och mindre bilder, men behövde skriva av mig en del.
Snart är det middag, vi har tydligen ett par äldre människor över på middag, och sen blir det lite wii!

Ah, rolig sak att tillägga; Max valde Love Actually som middagsfilm igår!
"This is my favourite movie!!!"

Kommentarer
Postat av: Perny

Vilken otroligt söt unge! :D

2010-01-27 @ 20:41:29
Postat av: Amanda

Haha! Ida, tro det eller ej men jag har också honung i min gröt när jag äter det! Mycket tasty måste jag säga :)

2010-01-27 @ 21:02:51
Postat av: F

Dude that's one of my fav movies too! Awesomeness i form av en unge <3

2010-01-27 @ 22:22:14
Postat av: Karin

ÅH, jag vill kissa dig i ögat för att jag är så avis på dig :( Och att penna berättade på bussen igår hur jäkla great du har det, gjorde inte saken bättre . JAG ÄR AVIS, din prupp :(

2010-01-28 @ 22:39:27
URL: http://viklundk.blogg.se/
Postat av: jennie

hej!

hittade din blogg när jag googlade "au pair, tunbridge wells" :P jag är au pair & bor i tunbridge wells, vore kul att träffa någon annan svensk som bor i närheten :) skicka ett mail om du vill ses eller något :)



// jennie

2010-01-28 @ 22:59:45
Postat av: Lotta

Håhå, min kära Ida! Vilket barn du är barnsittare åt! Så sött allting ska vara, lol.



Jag tycker att det är riktigt roligt att du berättar vad som händer och hur du har det, dissa inte det! Det är riktigt intressant, vi är ju inte där så att vi kan veta!

2010-01-29 @ 09:57:36
URL: http://pointymustasch.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0