Italy's a first time!

Aaah! Om 12 timmar ska jag sätta mig själv i min bil, köra 40 minuter, parkera bilen, kuta in på Gatwick Airport, checka in, leka i TaxFree'n och sedan sätta mig på ett plan som lyfter 7:10 Engelsk tid!
Två timmar senare, ca 10:20 Svensk & Italiensk tid (tappar en timme!) landar planet förhoppningsvis på Fiumicino's flygplats och jag hittar troligtvis mitt bagage utan större problem.

Sedan ska jag åka tåg från flygplatsen till Rom's Centralstation, ta en taxi till hotellet därifrån och där väntar föräldrarna!
Så.. just nu panikar jag över vad jag ska packa och inte, min mage kurrar och det ända jag ätit idag är pizzaleftovers, en Vanilla Latte från Starbucks samt nån sorts avlångt Creme Egg. Mat snart alltså!

Idag har jag shoppat lös lite i T.Wells. Inhandlade klänningen jag spanat på (sån jäkla tur! den var på rean, såg den i veckan, och idag fanns den kvar. I rätt storlek t.o.m!) samt lite presenter till föräldrarna mina som ju fyllt år medans jag softat här i England.

Förresten, kollade vädret i Rom. Ser varmt ut!


Najs värre. Aja, detta blir sista upplägget på ett par dagar då!
Grattis i förskott på mig - 20 på Måndag!

Cheers xo

Kommentarer
Postat av: nathalie

Hej!

Jag har följt din blogg i några månader och tycker det verkar vara skitkul i England och skulle kunna tänka mig att åka dit som au pair. Skulle du kanske kunna berätta hur det är att vara au pair i England? :P

2010-07-20 @ 23:44:28

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0