Först vare strul, snart blire kul

Jag försökre mig på någon sorts rim där alltså.
Men ja, som det säger, strul. Mina värdföräldrar har gjort slut big time. Kan det vara åttonde gången sedan jag kom hit..? Hursomhelst så har deras break innan pågått max ett par dagar men denna gång verkar det ganska kört.
Får se hur det går nu framöver. Paris har iallafall skaffat sig ett heltidsjobb och lär vara hemma ännu mindre på dagarna. Detta betyder att jag kommer vara mer hundvakt än barnvakt. Strålande.

De bra nyheterna då!! En ny svensk tjej har uppenbarat sig i T.Wells! Nu är vi fyra i området och alla är helt strålande!
Imorgon är det nmidsommarfirande i Hyde Park inne i London som gäller - taggad!
Ska vara inne och träffa Linda (nya svenskan) runt 12 och då blir det till att träffa en massa andra svenskar i parken! Ska bli picnic, midsommarstång och allt detdära. Kuligt!
Sedan är planen att vi ska testa Londons uteliv lite lätt och dra hem med första tåget på morgonen. Sömn är väl överskattat ändå?

Idag är det första gången jag inte varit med och firat midsommar ute i sommarstugan med farmor, farfar, kusinerna och alla andra som brukar dyka upp. Ska jag vara ärlig så känns det inte så tungt när jag tänker på att jag kommer få lite omväxling nu. Inte alla som får chansen att fira, om än en lite sen, midsommar i centrala London!
Tar med kameran såklart, måste ju föreviga detta spektakel!
Tydligen är det en festival på G i Hyde Park också. Hoppas detta inte stör och hoppas att The Hives (som spelade på den festivalen under Fredagen) får för sig att titta förbi!

Ska försöka sova lite nu, annars lär jag aldrig vara uppe i tid för att hinna med tåget vid 11!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, nyårsfirande Ida? Lite efter kan man ju tycka :D Ganska avis på midsommarfirandet är jag ju i alla fall :D

2010-06-26 @ 12:49:30

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0