Hundvakt vill till Staterna

Jaa.. idag är jag hundvakt medans Paris och grannen är i London och smuttar champagne på Harrods. Glammigt värre där medans jag torkar skit från golve här!

Som rubriken redan sagt så vill jag till USA. När jag är klart här alltså!
Mailade Cultural Care (organisationen jag först hade kontakt med men som inte lyckades matcha mig med fler än 3 familjer) igår och fick svar idag; jag måste tydligen på ett till info-möte eftersom det inte får vara mer än ett år gammalt och tjejen tipsade om ett online-möte som ska hållas nästa vecka. Lika bra att titta in på webben då och se om det är något nytt på agendan. (skrev just upp mig på listan, får se hur det går, kostar ju inget!)
Ansökningarna ska visst skrivas om och jag lär behöva nya referenser.. Aja, det kan väl gå!
Just nu ligger fokus här, att jobba klart tills Januari, sen kanske komma tillbaka till Sverige en sväng och sedan, så fort som möjligt, dra vidare till USA.

Eftersom jag är.. van att ha London så pass nära ska jag försöka vara lite kräsen denna gång i min ansökan och våga önska på lite stater. New York skulle inte vara fel, inte Cali heller (trots att jag skulle gå runt som en rödbränd semestersvensk på gatorna), Chicago skulle vara fränt och ja.. Helst vill jag väl till något kuststat, nära till havet är ganska guld! Seattle kan man väl tänka sig efter att ha läst Denice's blogg..

Denna gång kommer jag ha erfarenhet så det bara ryker om det, så förhoppningsvis kommer familjerna ha överseende med mina tatueringar och piercingarna. Förhoppningsvis. Annars blir det en stor uppoffring och piercingarna ryker.. Det gör ont i hjärtat att säga det.. Ouch..

Men aja.. 13 dagar tills jag hälsar på i Sverige! Göteborg - be afraiiid! Ska bli så skönt med livemusik i form av ett par feta band samt asnajs sällskap i form av Cherstin!!

See ya don't wanna bee ya!

Kommentarer
Postat av: Richard

Låter som att mor & jag gillar detta. tummen upp.

2010-06-08 @ 18:44:28

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0