Kaosartad helg

Kaos ja! Eller, lite bara. Och lite seghet. Och kyla.
Börjar med fredagen här!

Går på Cassidys med Jennie och träffar en ny tysk au-pair vid namn Kathi som följer med oss på Pitcher & Piano där vi möter upp med svenska Caroline och franska Sophie.
Jennie är askalas och lyckas bli utslängd från P&P. Jag åker också ut eftersom "du är hennes kompis, se till att hon kommer hem säkert". Hade inget var riktigt eftersom hon skulle sova hos mig. Caroline skulle också det så när Jennie och jag sitter utslängda på en bänk utanför P&P fick vi lov att avbryta hennes kväll och dra med henne hem till mig.
Vi kikar in på kebab-stället vid tågstationen innan och Jennie får gratis käk medans hon äter upp Caroline strips.

Caroline kommer med kvällens citat; "det är lugnt, jag är au-pair" när hon fångar upp Jennie precis innan hon håller på att ramla ner från trotoaren och ut på vägen.
Vi sover tre pers på min dubbelmadrass på golver och alla däckar i bra tid.

Vaknar på morgonen till en superbakis Jennie och skjutsar in Caroline till tågstationen och tar en kaffe på Starbucks med Jennie efteråt. Far sedan hem till Crowborough med Jennie eftersom vi planerat att gå på nån pub i närheten eftersom England spelade mot USA. Det blev inte av eftersom Jennie däckade på min säng från 13 till 19. Såg dock matchen på TV och kände verkligen att den sista personen man ville vara just då var Englands målvakt. OUCH!

Söndag bestämde vi oss för att dra in till T.Wells och någon av parkerna för att ha picnic! Skickade en inbjudan på facebook till alla au-pairer men blev likväl ensamma i parken. Gjorde inte så mycket men det hade uppskattats om någon kommit förbi med ett duntäcke - det blåste iskallt i Dunloran Park!

Hursomhelst så käkade vi kyckling, kakor, svenskt godis och spanade på udda folk som trampade runt i trampbåtar och lyckades köra på grund. Mycket bra underhållning.

Det var det helgen. Slänger upp lite bilder i nästa inlägg, kissa inte på er av upphetsning!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0