26415 steg i London

Idag dör jag av trötthet men det var värt det. Vad jag gjort? Jag spenderade en heldag själv i London, ensammen med min kamera! Tog bilen in till Tunbridge Wells runt 9 och satte mig på tåget som gick 10.40 raka spåret in till Charing Cross Station!
Sedan började jag gå. Startade med Trafalgar Square, fotade lite där och gick sedan vidare upp till teaterdistrikten för att hitta ett Starbucks. Promenerade vidare till Piccadilly och tog ett par bilder där också samtidigt som jag försökte dricka min latte. Inget spillt men nog var det nära!
Bestämde mig för att vara ännu mer turistig så gick genom Green Park ner till Buckingham Palace, stötte på en väldigt närgången ekorre och tog ett par bilder för ja, varför inte?

Traskade vidare förbi St. James park och mot Houses of Parliament. Köpte lite tunch på Tesco och åt på stående fot samtidigt som jag fotade klocktornet. London Eye fastnade på ett par bilder också men.. det går faktiskt att ta för många bilder på det hjulet.
Efter att ha kollat igenom saker jag inte sett än på min karta bestände jag mig för att promenera hela vägen bort till Fleet Street! För er som inte känner till Sweeney Todd så kan jag bara beklaga informationsbristen ni har. Men att gå till Fleet Street innebar att jag skulle bli tvungen att korsa typ hela London.. Promenerade upp på nån gata och blev glad då jag insåg att jag hittat ett par hästar!
Eller ja, det var vakter som satt med sina uttryckslösa ansikten på rastlösa vakthästar. Var en stor hög turister som, med mig, fotade de stackars kusarna.

Efter hästfotningen gick jag bara. Långt. Hela vägen bort till Fleet Street! ..och där blev jag lite besviken. Det var bara en vanlig gata! Med höga hus och traffik. Hade föreställt mig något i stil med detta. (klicka på ordet detta för att se min vision). Vandra ändå längst gata en bit innan jag vek av ner mot Themsen. Vandradde över Blackfriars Bridge och sedan bort mot London Bridge, för jag ville ha nya, bättre bilder på Tower Bridge!

Efter att fått de bilderna på minneskortet ville jag ha ett par nya Converse. Jag trodde mig ha sett en Converse-butik på Carnaby Street, vilken ligger låångtr borta vid Piccadilly, så jag virrade mig dit och blev besviken där också. Det var en Vans-butik. Så med oerhört ömma fötter och mosig hjärna gick jag tillbaka till Charing Cross, satte mig på tåget och halvsov hela vägen hem. Att jag sedan fick gå 10 minuter för att hitta till bilen var inte så kul, men när jag väl fick sätta mig ner.. ÅÅååh!

So.. Det var den söndagen. Bilder kommer i ett inlägg väldigt snart. Orkar inte ta itu med dem just nu.

Och rubriken ja, så många steg tog jag under min Londonvistelse. Bevis? Här nedan:

(klicka på bilden för att se den större)
Och det är min mobil,
den har inbyggt stegräknare.
xoxo Ida

Kommentarer
Postat av: Lotta

Håhå, snobba med mobilen och stegräknaren du! XD Se hur många som blir imponerade. Min mobil hakar upp sig i vartannat ord jag skriver i sms, då T9 kommer med de brillianta förslagen på vad jag kan skriva för varje bokstav. Gah, störande som tusan! Nu ska den in på reparation innan jag sylar iväg den in i väggen!



Jag är imponerad. Dessutom är det London, come on! Det behövdes inte mer XD Kram

2010-03-09 @ 22:22:41
URL: http://pointymustasch.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0