A british ball

Igår var annorlunda.
I vanliga fall hade jag gått ut med de andra au-pairerna och igår var det dessutom Terezas födelsedagsparty, men istället följde jag med min värdfamilj och deras vänner till en välgörenhetsmiddag!
Runt kl.6 hämtade jag upp Chantal i Crowborough och körde sen upp till Tunbridge Wells och hem till Jason. Där blev det ett glas champagne, en massa "har jag rätt kläder"-prat och sedan tyckte alla tio ihop sig i en minibuss som tog oss upp till.. ja, inte säker på vad staden hette, men verkade ligga hyfsat nära Heathrow Airport om man trodde på vägskyltarna.
I bussen var det då jag, Paris, Jason, Amelia, Ellie, Ryan (Ellies pojkvän), Julia (granne), Trevor (granne) och Chantal (Paris kompis) samt chauffören och en DVD!
Vi började se på New Moon men den stängdes ner efter en liten stund och byttes ut mot musik! Ellie tyckte det var hysteriskt roligt att jag kunde texten till Queen's Bohemian Rhapsody.

Efter en timme och tio minuters bussresa var vi framme vid lokalen där välgörenhetsgrejset skulle vara. Det visade sig vara en fritidsgård och Paris var välrigt överklädd då vissa kommit dit i jeans och t-shirt. De flesta var dock uppklädda.
Vi slog oss ner vid ett bord, såg förvirrade ut, tog en öl och fick sedan ta för oss av lite plockmat. Det mesta var konstigt i mörkret. (när ljuset tändes där inne senare på kvällen såg vi att kycklingklubban Jason käkat på var äckligt olagad).
Det såldes en massa lotter och Paris, Julia och Trevor vann en hel del priser från prisborden! Efter att varenda pinal på borden var utlottade så auktionerades en signerad bok av nån känd italiensk kock ut för £70 och sedan blev det roligt!
"En halvtimmes körande i en racingbil med Max Hunter (en av killarna i Jason's racing-team) samt middag med honom" Tror att detta auktionerades på runt £700. Woaah! Dessutom lade Jason till £700 bara för att han: 1, var alkoholpåverkad och 2, är snäll.
Alla pengar som kom in under kvällen gick till dödfödda barns förening eller hur man nu kan översätta det och värdinnan var mycket glad över allas engagemang!

Jag hade kul och sov till kl.13.00 idag. Egentligen var klockan bara 12 men eftersom det blev sommartid fick jag bli lite extra chockad över hur trött jag var.


Kan tillägga att jag älskade Inglorious Basterds (som jag skrev om i föregående inlägg) och att jag är mycket imponerad av Brad Pitts italienska språkkunnskaper. *fniss*

Partybussen!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0