How to success with traveling in the UK and have Sweden mess it up

Agh. Jag är i Sverige igen!
Fredagens resande var lite av en mardröm. Lemmetellya varför!

· Kutade med resväska + gitarrcase + handbagage med min laptop i till tågstationen. Apvarmt..
· Köpte Day Travel Card för £16 för att ta mig till Heathrow
· 1,5h på tåget till London och sedan ca. 15 min i tunnelbanan med min feta packning.
· Tåg från Paddington Station till Heathrow. Här gällde tydligen inte mitt DTC så fick betala £23(!!!!) för 15min på tåget!!!
· Framme på Heathrow, checkar in allt och får betala £30 extra för övervikt på väskan (22kg var ok, min vägde 30kg..) samt för gitarren. Det kändes. Hejdå besparingar.
· Strövade runt på Heathrow nån timme, flyget skulle gå vid 13:50 och jag var på flygplatsen runt 12.
· Sista Starbucksbesöket. Köpte en kaffetermos/mugg/sak med London-motiv på. Den var fin.
· Flyget blir 35min försenat och jag sitter mitt i en grupp med fjortisar från Uppsala. AAAAAGH!
· Landar endast 10min sena på Arlanda, jag får min resväska först av alla! Gitarren dyker inte upp för än långt senare dock.
· Hoppar på x2000 på Arlanda och åker de tre timmarna upp till Sundsvall. Framme 21:55
· Bussen jag skulle åka med 22:15 från Sundsvall C fanns inte. Springer i snön med packning till tågstationen.
· Sista bussen från S-vall ska gå 22:30. Ingen dyker upp. Jag och ett gäng människor står och fryser.
· 23:10 nån gång kommer en buss och låter oss gå in och värma oss. Ordinarie bussen hade gått sönder i Hudik..
· 23:59 typ kommer vi äntligen iväg nottur och runt kl.2 är jag framme i Ö-vik. Gratis bussresa - wooo!
Stressen jag kände denna dag var för jävlig. Usch! Gör inte om detta alltså. Tåg, t-bana, flyg, tåg, buss. Nope. Inte igen.

Bilder:

Sista Gingerbread Latte'n i ze UK.


Gaten ville aldrig öppnas för Stockholmsflyget.
Funderade på att hoppa på det som gick til Tokio istället. He he.



Vänta på gitarr på Arlanda. Väldigt lite folk där!!



Tågspår 2 på Arlanda C. Spooky!



Unnade mig lite skit på tåget. 38kr. Ouch. Kaffet var inte ens najs..



Busstationen i Sundsvall strax efter att vi fått hoppa på en buss för att värma oss. Jävla snö! D:



Hemma i Sverige med snön. Utsikten från mitt fönster. Snö. Uscha.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Woho, Hudik ;) HAAHAAHAAH

2010-11-21 @ 20:18:08
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Ida -skateboard bruden från norrland

Sv;jaa det äre:-D lJag la ner läsandet efter typ 25 böcker haha xD hur känns det att vara back in sweden?:-) fan snart äru i amerikatt också!!!!!!

2010-11-21 @ 22:57:31
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0