Eastbourne, resväska och nedräkning

Mer har ju hänt senaste dagarna är MCR. Trots att det inte känns så i hitt huvud.

I Söndags sov jag till 12, slöade, drack lite Starbucks VIA och strax efter sju på kvällen körde jag hem till Emma och mötte upp med svenska gänget! Förutom mig och Emma så var Jennie, Caroline och Emma's kompis Linda (även hon en Ö-vikare!) också där. Riktigt fint hus måste jag tillägga!

Vi pratade en massa, skrattade åt deras helg och sedan blev det film och (för de andra) tårar.

Filmen som vi stoppade i DVD'n kanske ni känner till? I taket lyser stjärnorna. Filmen handlar i kort om en tjej som bor med sin mamma. Mamman har cancer och tjejen blir rebellisk. Mamman dör och DÄR gråter alla. Utom jag. Det är ju bara på film.

Kvällen slutade med lite gladare miner efter ett par avsnitt av Vänner och jag kom hem oskadd strax efter midnatt.

Måndag var rätt så skön, eftersom det är half term här så är ungarna lediga en vecka! Max åkte med sin pappa till Wales i Fredag vilket betyder att jag endast behöver städa här hemma. Sovmorgon till 8:40 - woo! Han kommer dock tillbaka imorgon (Onsdag) så då blir det väl lite mer att göra.

Igår. Städade jag huset. Som vanligt. Såg jag på Project Runway, som vanligt. Och sedan blev jag kontaktad av en ny au-pair, en tyska vid namn Magda. Bestämde att vi skulle träffas och att jag skulle presentera henne till ett par andra au-pairer. Hämtade henne ute i ödemarken (seriöst, hon bor på en farm!) och körde in till T.Wells för att träffa lite blandade nationaliteter på Operahuset.

Käkade en burgare där. Den var mäktig men så var jag hungrig också, Paris glömde komma hem och laga middag.

IDAG. Vaknade jag vid 10 - riktig sovmorgon! Tog hand om lite tvätt, käkade en macka och sedan körde jag ner mig själv och Paris till Eastbourne! Jag skulle på Primark och köpa min efterlängtade resväska och hon skulle köpa Halloween-dekorationer.

Hittade absolut inget på Primark, detta beror på att jag inte ens gick dit. Mittemot var det en utförsäljning av just resväskor så jag fyndade! £40 för en stor, lätt och tjusig jävel. Kostade egentligen £100 så jag är nöjd. (bild på den nedan).

Körde hem i ösregn (när kom regnet tillbaka?!) och städade huset igen när vi kom hem. Nu ska jag göra nån form av middag och sedan ska jag och Paris skrämma oss själva halvt till döds - Saw III är på tv'n.

Har räknat förresten. Om jag flyger tillbaka till Sverige dagen jag tänkt så har jag bara 24 dagar kvar i England. Kommer sakna detta ställe och dessa människor mer än jag någonsin kunnat föreställa mig.

Min flashiga och rymliga resväska!



Mönstret
(klicka på bilden för att se den större)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0