My Chemical Romance live @ HMV Apollo | London

Igår. Igår alltså. Klart en av årets bästa höjdpunker!

Istället för att skriva ett långt, massivt inlägg så tar jag allt i punktform, är dessutom helt söndermanglad från en galen London-publik.
· Upp vid 9 för att köra till T.Wells och ta tåget vid 10:21.
· Inne i London vid 11:20 och tror jag passerade Jared Leto himself nere vid Embankment.
· Framme i Hammersmith strax före 12 och möter upp med Sarah, Engelsk tjej som jag träffat via ett MCRForum, runt 12:30.
· Sitter och småskakar av nervositet inne på en pub och går på ett efterlängtat toabesök.
· Går och börjar köa runt 1, inte så jättelång kö vid det laget men folk hade sovit längst fram sedan 16:00 i Fredags.
· Vid 5 dyker Daniel, en kompis från Crowborough, och hans australiensiska kompis Pablo upp vid kön!
· Får veta att Pablo flög över från Australien i Fredags bara för att se MCR. Han flög tillbaka idag (Söndag). DEDICATION!
· 17:03 har de dragit ut mig ur kön och in på en pub, jag går på toa och de är allmänt störda.
· Strax före klockan sex går vi tillbaka till kön, den har blivit längre nu, och Pablo frågar alla om "detta är kön för att se Justin Beiber"
· Ett par minuter efter sju släpper de in oss i HMV Apollo! Hänger undan väskan, tar biljetten, kameran och stormar (långsamt) in i spellokalen!!
· Förbandet, Twin Atlantic, suger och publiken ger dem bara respons när de säger "are you excited to see MCR tonight!?"
· My Chemical Romance intar scenen klockan 9 och efter det är allt ett sudd!
· Blir knuffad, kliven på, svettig som fan och överlycklig under deras nästan två timmar långa set!
· De spelar fyra låtar från nya, ännu inte släppta albumet Danger Days - Na Na Na (Na Na Na...), Planetary (GO!), The Only Hope For Me Is You och The Kids From Yesterday.
· För första gången på fem år spelade de dessutom Our Lady Of Sorrows, från deras första skiva, live!!
· Så satans (sorry) bra spelning! Too bad att jag inte lyckades köpa nån form av merch, hade aldrig hunnit!
· Är ute från Apollo 23:10 och kutar till tunnelbanestationen med en nynköpt cola och skakiga ben!
· Liten försening i tunnelbanan gör att jag och Dan får kuta upp från Embankment till Charing X för att hinna med tåget, ett par sekunder efter att vi hoppad på tåget åker det. TIMING!
· Hemma i Crowborough runt 1:30 och sedan stalka ner internet efter spellistor, videos o.s.v. Kom i säng vid tre..

Andra fakta:
· Gårdagens spelning var bandets första på nästan ett år samt den första på deras nuvarande turné - World Contamination Tour
· London-publiken igår var de första att få se den nya trummisen! Michael "Mike" Pedicone från The Bled är vara the new dude!
· HMV Apollo tar 5,039 stående samt 3,632 sittande.
· Allt jag åt igår var tre små äckliga muffins samt lite vatten och en cola.

Jag trodde jag hade varit på mitt livs gig när jag såg Biffy Clyro och Muse på Wembley Stadium, men detta tog FAAN priset.

My Chemical Romance - the future is bulletproof.



En av många bilder från igår


Kommentarer
Postat av: nora

ååh så avundsjuk!

2010-10-24 @ 18:16:28
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/
Postat av: Lisa

Var du på Wembley? Så sjukt bra eller hur? Ikväll ser jag dom för tredje gången... :D

2010-10-24 @ 18:39:53
URL: http://lisahammarang.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0