Alternative Press Tour i NYC, 2011 - en kväll av awesomeness

Åh shit alltså. Gårdagskvällen var så bra. SÅ BRA!

Min biljett fick jag hämta ut på posten igår morse, var inte hemma när de skulle lämna den på Torsdags morgon, hade rätt mycket panik innan jag fick tag på den!

Spanade in läget utanför Gramercy runt klockan två och det var en liten kö på G där! Ville börja köa också..

Gjorde upp en deal med min värdpappa på morgonen, jag skulle få sluta en timme tidigare på kvällen, alltså vid 6, och istället skulle jag jobba kväll Lördag. Easy job, J sover ju och E är med värdföräldrarna på födelsedagskalas!!

Iallafall så fick jag då sluta vid 6, småsprang till t-banan och slog mitt tidsrekord lätt! Var framme vid Gramercy 6:45 och kom in utan problem!

Började med att kolla på sista halvan av VersaEmerge's set. De har en kvinlig sångerska och hon var awesome! Dock synd att jag missade halva setet + första bandet som spelade men jag var ju inte riktigt där för just dem!

I See Stars var nästa band på scenen. De var bättre än jag trott! Fick igång publiken lite mer än vad VersaEmerge gjorde men det var fortfarande rätt så lame. För att vara en NY crowd!

Så kom då bandet jag var där för. D.R.U.G.S. Destroy Rebuild Until God Shows. Fy faan va bra de var! Hamnade riktigt långt fram, mitt framför sångaren, och under första låten ställer han sig på kravallstängslet och hamnar rakt över mig! Han höll min hand ett par sekunder och jag petade honom på benet bara för att säga att jag gjort det.
Folk crowdsurfade genom hela setet och jag fick en tungklump i huvet som resulterade i bulor och sånt. Ouchie.

Inför sista låten sa sångaren åt oss att dela på oss. Wall of Death. Lite Moses-stil över det faktsiskt. När de sedan började spela sista låten kastade alla sig till det då tomma området i mitten, men inte jag. Var redan mörbultad och uttorkad. Det sistnämnda löste sig dock då jag lyckades fånga sångarens vattenflaska!! Var nästan helt full och jag bah KLUNKKLUNKKLUNK. Lifesaver.

Efter att D.R.U.G.S spelat och de höll på att göra iordning scenen för kvällens egentliga huvudakt, Black Veil Brides, så hämtade jag ut min väska från garderoben och köpte en tee + D.R.U.G.S skiva. Går upp till konsertrummet igen och stöter på.. GABE SAPORTA! (Ni lär inte veta vem han är, sångare i bandet Cobra Starship iallafall) Blir skitglad! Fick en bild med honom samt autograf. Han fattade dock inte mitt namn och skrev Zda. Eh.. GABE!

Såg på lite av BVB's set, inte riktigt min piece of cake, men ändå. Tog lite bilder bara för att ha fått det gjort!
Efter att de spelat klart hängde jag i merch-rummet ett tag och gick upp igen precis i tid för att få syn på.. Mike Dirnt från Green Day!!1!1!elva1!1 Holy moley!! Han var där med sin dotter och ville inte dra på sig för mycket uppmärksamhet men jag fick mig en bild och en rejäl high-five! Så coolt!

Så var det slut. MEN. Inte helt slut. Eftersom Gramercy Theatre endast har EN utgång så.. självklart stannade jag och ett helt gäng med andra fans kvar utanför och inväntade bandmedlemmar!
BVB kom ut och tror 99% av alla fans utanför hade väntat på dem. Urk.

Sist ut av bandmedlemmarna från kvällen var Matt Good! Ooooh shiet. Han är sångare/gitarrist i bandet From First To Last som jag lyssnat på i år och dar, och han är nu också gitarrist i D.R.U.G.S. Stort att träffa honom också, han är inte bara en jävel på gitarr, han är så jäkla söt också!
Fick en supersnabb bild med honom och han signerade skivan jag köpte också! Sweet dude!

Det var avslutet på min natt, kom hem mörbultad och kallsvettig runt 1 och somnade inte förän efter 3. Mys.

Hursomhelst - så underbart cool Fredagskväll har jag inte haft.. typ.. nånsin? Hurrah till mig!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0