Bio, panik och brädspel

Idag var sista dagen på barnens lov - två veckors jobb avklarat!
Har varit skönt att slippa kliva upp 6:30 varje dag och istället fått sova till 8 eller, som längst, till 10! Jobba nio timmar i rad varje dag har väl varit lite påfrestande och jag har aldrig spelat såhär mycket brädspel på år och dar!

Idag har det dessutom varit 1'a April. Inga skämt som blivit kastade åt mitt håll förutom de självklara "jag är gravid"-statusarna på facebook. Min värdmamma i England drog till med "is getting married". Så kan det vara.

Lyckades göra min värdpappa hysteriskt idag också. Lite mindre bra men var inte riktigt mitt fel ändå! Förklaringen lyder;
Min värdmamma ringer och säger "ni ska på bio"! Jag, J, E och E's kompis alltså. Hon mailade över biljetter som vi skrev ut och sedan körde jag oss till bion. Kan tillägga att jag aldrig kört dit förut och inte heller kört på den sexfiliga motorvägen vi var tvungen att följa ett par minuter. Varför har jag ingen såndär underbar GPS?!

Vi hittade dit utan problem iallafall, kom in i biosalongen och där inser jag att det fan är premiär av filmen! Vi såg HOP, en animerad film om påskharen som inte vill vara påskhare utan som vill vara trummis och leva livet i Hollywood. Rätt så kul film men.. sett bättre. He he..

Fortsätter till varför det blev panik för min värdpappa. Eller snarare hur jag märkte att han panikade. Kom ut från bion och slog på mobilen; 5 sms, 2 röstmeddelanden samt 8 obesvarade samtal. Jag och min värdmamma hade tydligen glömt säga att jag var på bio med barnen och då han kom hem till ett tomt hus, ingen bil och ingen som svarade i telefonen trodde han att vi var döda på sjukhuset. Heh. Oops.

Nu är det dock äntligen helg. ÅH SÅ SKÖNT! Sitter med håret i lockar (självtorkat hår som inte fått träffa plattången än) och har käkat lite choklad.

Bilder för att jag inte gillar 1'a April. Happy easter eller nått.


Sorbén är inte påbörjad men chokladen.. mums!


Fick denna tjusiga sak av värdfamiljen igår! En liten hållare för mitt Metro-card  :D
Första presenten jag fått av dem btw

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0