Kinamat, solsken och Pinkberry (igen)

Inlägg igår kom ju inte, var så sjukt trött när jag var hemma på kvällen att jag inte kunde fokusera.

Som rubriken annonserar så bestod då gårdagen av mat sol och mera mat. Mötte upp med Jenni och tyska Christoph på 59'th on 1'st Ave för att käka lunch! Kollade på ett par ställen, Go Noodle hette ett ställe men faan att de hade nudlar heller - bara ris! Köpte med oss käk från nån pytterestaurant, köpte dricka på DR och satte oss i en liten park i East Midtown men utsikt över Queensborough Bridge och Roosevelt Island.

Åt nästan ihjäl mig! Portionen jag fick räckte för två, Christop åt upp resten av mitt för han var fortfarande hungrig. Eh.

Fin utsikt vare iallafall men när stället hamnade i skugga kom det isvindar och vi blev tvugna att flytta på oss.

Trots att vi var typ övermätta (iallafall jag) hamnade vi på Pinkberry. Igen. Det är ju så gott!!! Dessutom så får man inte bara en topping, man får välja så många som får plats för ett och samma pris! Farligt! De har dock en massa olika frukter och då är jordgubbar och ananas självklara val!

Satte oss i Central Park och solade lite när glassen var uppäten. Började prata om typ.. parasiter som bor i människor. Lite freaky, väldigt skumt. Dessutom finns det en återkommande fras i alla konvensationer jag har med antingen Jenni eller Cecilie. Eller båda. Den är "Ooh, like in that one episode of Greys Anatomy...!". Den kommer ALLTID upp på något vis!


Au-pairer i solskenet


Queensborough Bridge och Roosevelt Island


Inne på Pinkberry. Bägaren ser större ut på bilden, haha!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0