Regn, sol, regn, sol och så lite värme på det.

Igår blev det en heldag på Manhattan igen! Ledig 8:25 till 15:59 och hade ingen lust att tillbringa den tiden i Queens som jag annars gör.

Mötte upp med Jenni på Upper West Side där hon bor och vi flydde regnet och åskan och drog till Century 21. Letade och hittade en fet ryggsäck för $21. Så skare låta va!

Köte oss lite brunch och satt i Battery Park och käkade. Rätt cool utsikt till frukosten, Frihetsgudinnan, ett par poliser och en massa hav. McDonalds har inte så supergott kaffe förresten. Starbucks eller Dunkin Donuts skare vara!

Efter brunchen for vi till Sockerbit. Åh, vet inte varför! Var de enda där inne konstigt nog. Köpte lite godis. Bara lite. Jenni köpte också. Fast hon inte tänkte det! Couldn't stand the attraction!!

Promenerade i solen till Opera Gallery under en mörkgrå himmel, vädret var kondunderat minst sagt, och tanken var att vi skulle kolla lite till på South Park utställningen. Men det gick inte för den var nerplockad. Kollade på en massa annan konst, vissa riktigt läckra tavlor, innan jag hittade en av Lindsey Way's dioramor! Den från South Park uställningen var det enda kvar! Blev glad, tog en bild och gick längre in i galleriet. Där hittade jag - waaah - två andra dioramor som hon gjorde till en utställning hon har i L.A! Hade ingen aning om att de skulle vara i NYC men fasen vad glad jag blev!
Tur att galleriet var i stort sett tomt, höll på att göra bort mig lite över mitt lilla lyckoryus!

Gick in på en butik som heter Evolution och som ligger mitt emot Opera Gallery på Spring St. Så jäkla häftig affär! De har bl.a fossiler, uppstoppade djur, djurskelett, spädbarnsskelett (människa vafan skitläskigt!!!), mammutbetar o.s.v. Gick runt med stora ögon och fick ut ett "Fuck that's creepy" och "That's so cool!!!!!" lite då och så.

Sen var det dags att jobba. Så det gjorde jag och det var inga problem och här får ni bilder!
O.b.s - känsliga läsare varnas, massa nakna boobies på tavlorna från Opera Gallery...


Utsikten från Battery Park. Ser lite gråare ut än det var!


Jenni mobbade mig, stod tydligen sådär när jag fotade..


Lindsey Way's 'Boys Will Be Boys'


'Hush'


'Blaze the Butterflies'


random art


Snygg ram! Snygg målning också måste tilläggas!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0