Solig Söndag i det stora äpplet

Igår klev jag upp klockan nio. På en Söndag. Nio. Inte fullt normalt. Dagens plan var att träffa Cecilie vid t-banestationen i Forest Hills och sedan åka ner till Battery Park och ta båten till Frihetsgudinnan!
Tyvärr blev Cecilie runt en halvtimme sen eftersom hon glömde både det ena och det andra hemma (så kan det gå när man tillbringar en vecka i Aspen...) så när vi väl kom ner till pirerna var det så jävulskt med folk att vi gav upp tanken på att få komma ut till Liberty Island.

Satt i vårsolen och tittade på folk istället ett tag innan jag tog med Cecilie till Sockerbit för att introducera henne till riktigt godis. Hon gillare. Sen ville hon presentera mig för en annan godisaffär, Dylan's Candy Bar! Helvete vilket ställe, godis godis godis överallt!

Affären ägs av Dylan Lauren, Ralph Laurens dotter, och har enligt Wikipedia över 7.000 sorter i sortimentet. Tror jag lätt på, fanns ALLT! Utom svenskt godis då. Jag betalade $1 för en ananas bit som jag fick choklada ner i en chokladfontän! Åh gott!

Käkade middag på ett ställe jag inte minns vad det hette. Och jag vill inte minnas. Råkade välja HOT sauce när jag fick mitt käk fixat och innan jag ens smakat hade jag geggat ihop såsen med all mat. Höll på att dö, det brännde från halsen upp till näsan och inget vatten fick död på det!! Kommer inte gå tillbaka, bara haft otur med maten där.. Dessutom så hade en av killarna som hanterade maten en piercing i läppen, ska inte jag ha nån piercing i när jag jobbar på restaurang ska fan inte han heller! MORR!

Avslutar med ett MORR till och bilder från dagen. Mitt fisheye fick följa idag!


Kö vid Battery Park


Båt


Vårblommor i, hör och häpna, Battery Park! Haha!


Återigen..


Converse Store 


Älskar dessa! Filmtitel står alltid på dem (om det är rätt sorts lapp alltså) och kommer man dit på tiderna 
som står på lappen kan man få se en fet filminspelning! Eller.. mindre fet. Kolla imdb.com efter vilka
skådespelare som kommer dyka upp!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag var också till Dylans Candybar.. en jädrans människa utklädd till kanin kom bakifrån och skrämde ihjäl mig. Fy tusan.

2011-04-04 @ 21:04:05
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Mamma Norberg

Vilka vackra vitsippor! JA de andra bilderna var också fina

2011-04-05 @ 21:27:01
Postat av: Malene

Tänkte bara säga att jag älskar dina bilder. Dina panorama och spegelbilder är sjukt coola och jag önskar att jag var lika duktigt på att fota som du. Jag har precis börjat intressera mig för foto och undrar om du har något tips på en bra nybörjar systemkamera? :)

2011-04-17 @ 21:32:21

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0