Headfirst For Halos..

..by My Chemical Romance ä la för go!

Igår, Söndag, sista dagen av ledighet innan arbetsveckan och jag hade inget att göra. I NYC. Hamnade på mallet iallafall och skulle köpa kläder. Det hände inte.
Kom hem igen efter 3,5 timmar med; handsprit, Swedish Fish och en engångskamera som har lyckokake-budskap som hamnar på bilderna vid framkallning. Funkar skitbra som festkläder.. or wait.. NÄ. Göre inte. För det är en kamera, inte ett klädesplagg. Duh. Random fail iallafall.

Idag vare ju Måndag och det var segt att kliva upp, särskilt när man är van att vakna vid 11! 8:10 blev det idag, snooza 10 min och sen ta sig genom dagen utan kaffe.

Spelade kort på förmiddagen med barna och sedan, ändligeeeen, så satte vi oss i bilen och jag fick köra dem till Queens Zoo! Tror jag var lätt mer exalterad över det än de var, varje gång jag föreslagit det innan har de bara sagt nä. Vi har ju t.o.m årskort - fara dig närsomhelst bara!!

Inga problem att köra dit - ligger nån minut från Hall Of Science - och jag fick se the Unisphere på vägen!
Började vår zoo vistelse med att mata ankor. Uppskattades av både små och stora kan jag säga! E försökte dock bara kasta pelletsarna på ankorna, quack.
Alligatorer, pumor, lodjur, fejk-älgar och en massa fåglar följde innan vi tog ett snack-break vid sjölejonens pool. De levde om som faan dessutom, " *splash* HOONK HOOONK HOOOOOOONK *splash* " var det ända vi hörde. Spännande.

Tittade en sväng på dem också, rätt så ospännande, gick vidare och såg antiloper, ett par bison, örnar, ugglor och en björn. Sen gick vi vidare till min personliga favorit - petting-zoo! Klappa djur - fukk yä!

Gullade med får och getter, stirrade på en åsna, ett par jättekaniner och sen var vi hur länge som helst och gullade med llamorna!! Var dock skiträdd att de skulle spotta på oss men de var väldigt toleranta och blev klappade, fotade, matade och pratade konstigt med. Mest det tror jag.

Körde hem efter det, vi var rätt så klara där, och tog det lugnt tills jag slutade jobba. Sweet day ändå för att vara en måndag!!

Lite bilder för zooet(?) var mysigt!


Alligator                                                              Blommaaaaa


Puma                                                                        Roosevelt Elk


Fågelinhängaden var fett stor och med snygga fåglar!


Sjölejonens pool                                                   Pudu, minsta rådjurs arten <3


SÅ SMÅ OCH SÖTA! Snygg spegelbild av feta kvinnan i vitt också..


LLAMAS  ♥


Peka på llama. Awesome

Over and out now.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0