Scream It Like You Mean It Tour - Irving Plaza, NYC

Nu vare ett tag sen jag uppdaterade igen!! Sorry och allt men här kommer ett inlägg om min Fredag!

Trodde jag iallafall att jag bara jobbade till 2 som förra Fredagen, trodde värdfamiljen skulle åka till Jersey samma tid liksom. Men icke! Blev en timme sen till min konsert eftersom jag fick jobba till 5:30 istället, detta innebar att jag missade The Air I Breathe's set.. Dessutom såg jag bara typ 7 minuter av Mod-Sun's set. Där får man.

Men då hade jag istället ett litet fangirl-moment utanför Irving Plaza när jag först kom dit! Vid en av trailersarna(?) utanför konsertlokalen stod tre av killarna från I See Stars!! Sångaren samt deras två gitarrister hängde utanför och jag tog nån sorts mod till mig och frågade om jag fick ta en bild med dem - det fick jag!

Sedan kutade jag in och kollade på band.

Mod-Sun var det drag i! Lite rap och lite hardcore-varning typ. Såg rätt sunkiga ut men gick runt och var skitglada bland fansen efteråt!

The Color Morale var bra. Inte great, inte underbara men bra. Fick igång publiken och verkade ha kul på scenen. Sångaren stod inte stilla en sekund!

I See Stars
. Tredje gången jag ser dem på 4 månader typ! Bandet som, förutom kvällens headliners, fick igång publiken mest! Jävla drag alltså!! Folk crowdsurfade, hoppade runt, moshade och sjöng med och jag hade skitkul. Men. Problemet med att vara kort och gå på konserter där man bara har ögon för banden kostar på.
En crowdsurfare landade på mig, sparkade mig i ansiktet och på högerarmen och det svartnade för ögonen på mig för ett par sekunder.
Fann mig själv på golvet och nån kille drog upp mig och jag stapplade på egna ben ut från folkmassorna och till baren för att få tag på en massa is. Satt på golvet med en mugg full med is mot pannan ett tag och missade I See Stars awesomeness i sista 3-4 låtarna. SURT! Slutade med en bula ovanför högra ögonbrynet och en högerhand som inte riktigt ville hänga på efter sparken på armen..

Sååå deras set tog slut och folk började pressa sig mot scenen för att komma nära nästa bandet som skulle upp - Chiodos!
Ny sångare och nysläppt material brukar betyda bra grejjer men inte i detta fallet. Publiken kom bara igång och sjöng med i de gamla låtarna och sångaren var.. lame. Det märktes att bandet tagit ett par slag från allmänheten efter att de sparkade sin orginalsångare, Craig Owens. Craig var bandets röst och det märktes sååå väl! Han sjunger dock i D.R.U.G.S nu, som vissa kanske vet, och där är han så awesome att Chiodos är som en fluglort på trottoarkanten. Men ja, deras gamla låtar gick och de nya sket det sig för. Var ingen mostpit, inte många händer i luften och ingen hoppade på stället. Tråkigt!
____
Efter att Chiodos jammat klart tog jag mig lite frisk luft och hörde deras gitarrist prata om hur mycket det märktes på publiken att de inte riktigt värmde på dem. Stackarn, han va ju så snögg! Haha!

Sista bandet för kvällen var Breathe Carolina och det var såå tydligt att de flesta var där för att se dem! Publiken, som tidigare endast täckt de första 4-5 metrarna framför scenen, sträckte sig nu nästa hela vägen bak till baren och när bandet klev på scenen blev det en jävla liv!
De hade en hejdunrandes ljusschow och var inte alls dåliga att se och lyssna på! Alla sjöng med, båda sångarna skojjade och hade sig och jag fann mig själv sjunga med i ett par refränger trots att jag knappt lyssnat på dem innan!

Var hemma i Queens vid 12 nån gång och var trött som ett as och hade ont överallt. Lyckad kväll over all, om man bortser från händelsen som fick mig att isa skallen.

Piccies peeps..


Where the action was


Brian, Jimmy jag och Devin - coola gängen

(här blir alla bilder skit så lägger bara upp ett fåtal = de bästa. Tragiskt.)


Mod-Sun                                              The Color Morale


I See Stars


Chiodos


Breathe Carolina


Breathe Carolina II

Uppdatering på helgen kommer också. Och för de senaste dagarna. Phew, har jobb att göra på min semester, vafaan!




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0