The one with the day after the day with the hurricane.

VÄNNER-inspirerad rubrik idag!

Var alldeles för uttåkad för att göra nån sorts orkan-uppdatering igår. True story. Var nästan för uttåkad för att hänga vid datorn. Läste en massa och har nu plöjt igenom Hunger Games och Catching Fire på en vecka! Är halvvägs igenom Mockingjay just nu. Så svårt att släppa taget om böckerna!!

Orkan var det igår ja. Eller, den blev ju faktiskt nergraderad till att bara vara en tropisk storm men det var illa nog! Många i NYC blev säkert lite besvikna på Irene, hände inte så mycket! Träd som blåste omkull mest, en massa regn som gjorde om folks källare till innepoolar o.s.v.

Största skadan jag sett själv hittills var en husbil som stod parkerad längst vägen till Ride Aid - helmosad av ett träd som brakade ner på den. Gillar att det var gula band uppsatta runt olycksplatsen med texten "CRIME SCENE DO NOT CROSS". Så det gjorde jag såklart. Gick under banden. HOHOHOHO. Olagligt och helt.. störtlöjigt.

Så ja, ingen större skada på något really. Irene dog förbi tidigt som fasen på morgonen så missade tydligen det värsta, men det blåste en hel del resten av Söndagen och NYC var under "tornado watch" bara för att.

No harm done, flygplatserna är igång igen, tunnelbanan verkar funka, affärer är öppna (om än lite tomma p.g.a inga leveranser) och folk vågade sig till jobbet!

Jobbade som vanligt idag. 8:30-5:30. Gick väl bra. Förutom den extrema mängden myggbett jag fick på mina ben!! Jag dör! Aldrig har myggbett kliat så mycket att man vill kräkas?! EEEK! GÖR JU ONT!


Mosad husvagn


Boarded up. Detdär huset var förberett!!

So yea.. Ospännande. Dessutom upptäckte jag att svensk media uppmärksammade faktumet att Irene skulle dra över NYC mest! Alltså.. skitsaken drog genom i stort sett hela östkusten, tror inte New York drabbades värst alls..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0