Inked

Sabina frågade lite bland mina 1000 kommentarer jag får dagligen! (ironi där, men svar på frågan här!)

Hej Ida! Jag måste bara fråga ungefär hur mycket det kostade när du tatuerade dig på NY Ink? Jag tänkte nämligen tatuera mig på Miami Ink och tänkte att priserna kanske är ganska lika. Sen undrar jag också hur mycket man ger i dricks när man tatuerar sig? Och HUR? Haha, asså till personen som gjorde det eller i kassan. Blir så förvirrad när det gäller sånt i USA. Tacksam för svar!

____♣____♣

HEJ SABINA! kan vi börja med.
När jag gaddade mig på NY Ink kostade kalaset $220 ($20 extra då jag betalade med kort, wtf). Min tatuering gjordes då av Billy DeCola, Ami's nya lärling, vilket gjorde det hela lite billigare också!
Och så var den inte precis enorm.
Tatuerarna som faktiskt är med i tv-showen har ett minimi pris på $1000.
Iallafall i New York. Detta är ett faktum.
Minimi priset för de andra tatuerarna (icke tv-profiler lol) ligger på $200.
Självklart kan detta variera mellan NY Ink och Miami Ink. Lättast är att maila och fråga om priser!
Själv snackade jag med Billy via twitter och e-mail innan jag bokade tid.

Så där är nått att tänka på. De är ju alla superproffsiga och gör ett ruskigt bra jobb, men att låta en av de andra tatuerarna som jobbar på studion och som inte är med i tv-showen är billigare och det blir minst lika bra! De är ju anställda där, handplockade, av en anledning!
Famous wants more money typ.
När det kom till dricks så kan det ju bli virrigt.. Jag är dåligt på att komma ihåg att dricksa folk, (kom turligt nog ihåg att ge min frisör lite extra i Torsdags!) men vanligast är att man ger stålarna till själva tatueraren!

Hoppas jag var till nån hjälp där! :)



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0