It can all happen within an hour, watch yourself, take nothing for granted

Idag har varit en jääävligt seg dag. Började med att jag glömt ställa min väckare men ändå, på något magiskt vis, vaknar exakt precis på den tid jag skulle klivit upp på. 20 minuter innan jag börjar jobba alltså. 8:10. Snooza är viktigt.

Så visade det sig att båda v-föräldrarna var lediga idag! Aah, lite lugnare hemma då kanske? Men nä. De åkte iväg på en shoppingtur och var borta 7 timmar. Jahaaaa.

Blev rätt lugnt ändå, riktigt långtråkigt faktiskt då båda barnen sysselsatte sig med respektive julklappar. Och inte behövde hjälp. Eller sällskap.
Satte mig med en bok jag fick av sverige-familjen i julklapp, Just Kids av Patti Smith, och läste 2/3 av den under dagen. Var väl typ det som hände under dagen.
Sen kom v-föräldrarna hem en halvtimme efter att jag skulle slutat jobba och jag fick varken en förklaring eller en ursäkt. TREVLIGT.

Sen kom en överraskning under dagen också. En av tjejerna som skulle med på road tripen kommer inte med. Finns en bra förklaring till varför men den drar vi inte, istället får vi fokusera på kaoset som detta skapade idag. 
Allt måste bokas av, ombokas, fixas, ändras o.s.v.
OCH. Det blir inget Las Vegas eller Grand Canyon. Ouch. Jag som senast imorse lovade J att skicka vykort från dessa ställen. OUCH!

Ingen bil blir det heller, vi ska ta bussar från San Francisco till L.A och stanna nån dag på varje ställe längst kusten. Blir helt klart kung också men inte riktigt samma sak som det jag hunnit visualisera i mitt huvud.

Så just nu bokar jag ett vandrarhem i L.A. Sen ska annat bokas. Och mera bokas. Tur att man har flygen fixade iallafall.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0