Muse - Falling Away With You a.k.a Julinlägget

And in a manner of extraordinary fashion, I shall proceed with writing this post in English. Also, that statement is a false one.

För orkar nog inte skriva på Engelska nu. Räcker. Men tänkte dra igenom helgen som gått lite fort och informera er om att dessa BBQ Pringles är utsökta.

Fredag kväll; jag slutar jobba vid 5:30 och drar iväg till Manhattan för att vara moraliskt support till Frida som skulle gå igenom en gammal procedur på ett litet hak i Brooklyn. Hon skulle tatuera sig! *stolt mor*

Så vi träffades på 14'th & 8'th, tog L-tåget till Williamsburg och promenerade ner till Asylum! Nån timme senare går vi ut och Frida har lite bläck på sitt ben! Gick bara bra trots att jag inte gjord något själv, fotade och var support, om än lite smått dålig support. Heh. OH MY HEART MY BABY'S GROWN UP!

Ooooch efter det käkade jag mat på Big Daddy's Diner medans Frida tog en Cola. Pff. Go' maten ju! Sen åkte jag hem och öppnade mina julklappar från Sverige, klockan var då 4 på morgonen Svensk tid, helt tillåten att öppna då! 

Lördag - julafton! Vilket betydde; inget särskilt på gång här. Jag och Frida bestämde oss för att hänga iallafall, träffades på Starbucks, fick gratis kaffe, hängde där ett tag och hade sedan en mission osm gick ut på att ta kort på mig och min tomtemössa (se 2 inlägg tillbaka) på olika turistiga ställen! 
Nästa steg var ett besök på Sockerbit. Tänkte köpa en chokladask till värdfamiljen men de hade bara den mörka chokladsorten kvar så jag julade på migsjälv och köpte lite godis samt en förpackning med Singoalla kex! Kalas!

Sen var nästa besök på listan FIKA. Som stängde 45 minuter innan vi kom dit såklart. Men vi ville ha fika så vi promenerade 12 kvarter eller vad det nu var till Svenska Kyrkan för de skulle tydligen sälja Julmust och lussebullar! Vi blir dock utmotade av en oerhört otrevlig präst-kvinna som säger "Det är stängt, ingen restaurang, kom tillbaka på julmässa blablabla". Roligt nog så skulle det inte vara stängt förän 15 minuter senare men de gillar tydligen inte att vara merry på julen. Hennes tonläge var oerhört otrevligt och mitt religions hat/ogillande stärktes lite mera. Kärringjävel.

Vi gick till T.G.I Fridays på Times Square istället och käkade julmiddag. Inte särskilt julig men det smakade bra och kostade väl 1/4 av veckolönen. Heh..
Tänkte gå och se Girl With The Dragon Tattoo på bio efteråt och blev där fanimig RÅNADE av biljettmaskinerna! Vi knappade in film, tid, dag, drog bankkortet, knappade in postkoden och DÄR står det att det inte funkar. Nähä tänker vi, försöker 5-6 gånger till och ger upp då inga av våra kort funkar. Inga biljetter = ingen film. DOCK SÅ HAR SATJÄVLARNA TILL MASKINER DRAGIT PENGAR FRÅN KONTONA ÄNDÅ! $72 eller så drogs från mina konton, svenska & amerikanska, och chancen att vi får tillbaka pengarna är väl sisådär NOLL eftersom vi inte kan bevisa något. Sataaaaan. Kuk. God Jul och allt sånt.

Gick på 'vår' bar Blarney istället, laddade mobilerna och tog ett par cider. Sedan vare bara att åka hem och slå in paket. Kom i säng runt 2 och blev väckt strax innan 8 av barn som ville öppna paket. Ugh. Där börjar Söndagen. Nån som fortfarande läser vid detta laget?

Aja, kommer upp till vår julgran, hittar en tigerrandig julstrumpa det står IDA på och öppnar paket med resten av värdfamiljen. Inga WOW presenter men det var lite roliga grejer jag fick och det tackar jag för då jag inte förväntat mig mycket allt!

10:30 lämnade vi alla huset och satte oss i bilen för att köra ut till mina värdföräldrars släktingars hus i Jersey. Jag och E satt och kollade på Harry Potter & Dödsrelikerna del.2 hela vägen.
Första stoppet var min värdpappas pappas hus, fy sataaaan va fint! Och dyrt. Syntes att han ville flasha med pengarna. Jag fick faktiskt paket där! Ett armband från farfarn & hans tant samt $10 cash och ett $10 presentkort på bio från min värdpappas syster! Ojdå!

Blev lite kaffe där, en par bilder på småhundarna som v-pappans systrar hade med sig och sedan bar det iväg till v-pappans mammas hus. Italienare överallt, en mexikan, en kines och lite mer hundar där. Oooj oj. Trångt. Och det luktade konstigt. 

Förväntade mig en amerikansk julmiddag men istället serverades det lasagne. Va i helv.. Jaha? Det var min Amerikanska jul det. Fick ett glas vin till maten och försökte hålla en konversation med min bordsgranne, 86-åriga pensionären X som berättade att hon bor i Florida och spelar tennis sisådär 15 gånger innan förrätten var klar. Åh hjälp.

Relativt smärtfritt var det iallfall, men knappast den julupplevelsen jag hade väntat mig. Sadface.

Lite bilder också till de som orkade läsa sig igenom inlägget. Sorrt för att det blev längre än det korta jag tänkte skriva. Blev inspirerad av dessa Pringles.


Julklappar från värdfamiljen samt tomten
(högen med pengar är från E & J, state quarters! De vet att jag samlar ;) )


Manhattan sett från Brooklyn - fin himmel!                  Harry Potter i nackstöden av framsäterna


Jerset iz amerikanzkt


Farfarns kvarter, säkerhetsvakter vid grinden!                      Lilla Rosies i charmig jultröjja. NAW!


CRACKER! Innehöll en visselpipa, en papperskrona och detdär skämten..


Jerseeyyy by night, "stjärnan" är Venus                    Kollade på Jackass 3D på iPoden på vägen hem


Ahw dekorationerna. Ojoj. Heh.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0